Retail&Agrobusiness

ZF Live. Matei Ionescu, proprietar Gargantua: Mâncarea, farfuria şi masa trebuie să fie „instagramabile”

ZF Live. Matei Ionescu, proprietar Gargantua: Mâncarea,...

Autor: Răzvan Botea

20.06.2018, 12:56 961

Trendurile din piaţa restaurantelor premium sunt în ton cu schimbarea generaţiilor, astfel proprietarii trebuie să se adapteze consumatorilor. Stilul sănătos, cu proteine alternative sau partea de plating au devenit trenduri internaţionale care ajung şi în România, a spus . Matei Ionescu, proprietarul lanţului de restaurante Gargantua, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Tendinţele din piaţă sunt de două feluri în acest moment: cel sănătos, stilul vegan cu proteinele alternative, care sunt întotdeauna discutabile şi este foarte multă polemică pe zona aceasta. E bătaie pe salatele astea cu kinoa. Un alt trend important este acesta cu Instagramul. Mâncarea şi ce pui în farfurie, farfuriile şi masa în sine, trebuie să fie „instagramabile” - să se preteze unei poze pe o reţea de socializare. Partea de plating este foarte importantă.”

Trendurile care lovesc foarte mult în restaurante sunt legate de mâncarea de prânz: „Lumea trebuie să se gândească că în momentul în care tu dai 20 de lei pe un prânz, generezi un trend prin care restauantele vor servi mâncare care să se încadreze în acest buget şi atunci opţiunile se limitează, pentru că nu orice opţiune poate fi abordată în această limită”.

Noi importăm acum tendinţele. Mâncarea americană intră în momentul de faţă pe piaţa din România cu bune şi cu rele, în timp ce mâncarea italienească a fost promovată masiv în SUA nu intră pe piaţă pentru că este relativ scumpă.

„Noi am fost ţinuţi cumva sub capac în toţi anii aceştia de comunism în care nu am ştiut nimic şi avem impresia că mâncarea asta tradiţională românească este autentică şi cea mai bună”, a mai spus Matei Ionescu. Apoi a urmat o perioadă în care cererea pe această piaţă era foarte mare şi oamenii se mulţumeau cu orice, pentru că nu găseau în altă parte: „A trecut şi perioada asta şi abia acum începem încet încet să avem restaurante specializate: unul care face mâncare cu sushi, unul care face mâncare tailandeză şi atunci ai nişte opţiuni reale.”

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO