Retail&Agrobusiness

ZF Live.Provocările cu care se confruntă restaurantele româneşti: Clienţii vor mâncare sănătoasă, „instagramabilă” sau ieftină, de tip fast-food, în timp ce marile lanţuri de supermarket-uri vin cu livrări de mâncare la preţuri imbatabile

Autor: Răzvan Botea

23.06.2018, 15:23 1504

Tendinţele din piaţa restaurantelor din Bucureşti sunt importate din afară, astfel că în ziua de astăzi, oamenii fie preferă mâncarea sănătoasă, cu proteine alternative, fie peferă mâncarea ieftină, de tip fast-food, lucru care poate dăuna nu doar consumatorilor, ci şi tendinţelor, a spus Matei Ionesc, proprietarul lanţului de restaurante Gargantua, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

„Un mare factor de stres şi o tendinţă mondială este faptul că marile lanţuri de magazine au început treaba cu livrările. În momentul în care vor livra mâncare la preţul ăla o să atace foarte mult din piaţa asta şi va ataca în primul rând calitatea. ”

Trendurile din piaţa restaurantelor premium sunt în ton cu schimbarea generaţiilor, astfel proprietarii trebuie să se adapteze consumatorilor. Stilul sănătos, cu proteine alternative sau partea de plating au devenit trenduri internaţionale care ajung şi în România.

„Acum există un trend foarte mare pe fusion făcut cu mâncarea asiatică. De exemplu o mâncare cu influenţe spaniole, dar prezentată într-o formă japoneză. Gustul este cel al bucătăriei spaniole de exemplu, în timp ce aceasta prezintă formele, rafinamentul şi prezentarea extraordinară a bucătăriei japoneze. Japonezii sunt extraordinari în ceea ce înseamnă detaliu şi rafinament, şi acum aceşta aplică cunoştinţele pe gusturile europene, lucru ce va avea un teribil succes.”

Tendinţele care lovesc foarte mult în restaurante sunt legate de mâncarea de prânz: „Lumea trebuie să se gândească că în momentul în care tu dai 20 de lei pe un prânz, generezi un trend prin care restauantele vor servi mâncare care să se încadreze în acest buget şi atunci opţiunile se limitează, pentru că nu orice opţiune poate fi abordată în această limită”, a mai spus Matei Ionescu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO