Vânzarea de către Enterprise Investors a lanţului de supermarketuri Profi către fondul de investiţii Mid Europa Partners în schimbul sumei de 553 de milioane de euro a reprezentat cea mai mare tranzacţie din retailul autohton şi a opta cea mai mare din economie până acum.
„Negocierea a durat o noapte întreagă, iar suma a fost stabilită cu câteva zile înaintea tranzacţiei. Suma negociată nu ne-a surprins în niciun fel. Companiile sănătoase, cu creşteri - şi Profi este una dintre companiile cu cea mai mare creştere din ţară şi chiar din regiune -, merită un preţ pe măsură“, a spus la ZF Live Şerban Roman, country manager al fondului de investiţii Entreprise Investors, care a administrat până la sfârşitul lunii noiembrie lanţul de supermarketuri Profi.
Enterprise Investors a plătit 66 mil. euro pe reţeaua Profi când avea 67 de magazine, iar şapte ani mai târziu a vândut 500 de magazine într-o tranzacţie de 533 mil. euro.
„În viaţa unei companii antreprenorii şi fondurile de investiţii sunt prezenţi în momentul în care compania creşte accelerat şi apoi vine un jucător strategic care vrea un model funcţional şi care vrea cotă de piaţă. Noi şi Mid Europa Partners am cumpărat potenţial de creştere. Un retailer îşi va uşura viaţa în piaţă pentru că va elimina un competitor şi va cumpăra cotă de piaţă“, a mai spus Roman, care vede pentru Profi un potenţial de a ajunge la 1.500 de magazine, dar şi la o valoare de un miliard de euro.
Profi are aproape 500 de magazine şi afaceri estimate la 800 mil. euro în 2016, în urcare cu aproape 50% comparativ cu 2015. Fondul de investiţii a pompat bani în expansiune, mai ales în ultimii ani premergători vânzării, când a inaugurat şi peste 100 de unităţi anual.