Retail&Agrobusiness

A pariat acum un an că bucătăria mexicană prinde la Bucureşti, iar acum câştigă 25.000 de euro pe lună cu un restaurant dintr-un mall din Capitală

Autor: Roxana Rosu

01.04.2017, 00:05 3305
Ştefan Stancu a decis în urmă cu un an să parieze pe bucătăria mexicană la Bucureşti şi a deschis restaurantul Taqueria din Promenada Mall, o inves­tiţie de 100.000 euro, planurile de viitor incluzând un food-truck, un nou restaurant în Bucureşti şi apoi extinderea conceptului în alte capitale europene.
 
„Am plecat în SUA în 1999, când în Ro­mânia lucrurile erau foarte întune­ca­te. Apoi, de câte ori veneam în vizită ve­deam că lumea şi mentalitatea se schim­bă. Acum locuiesc şi la New York şi aici, după ce am lansat acest business“, a po­ves­tit Ştefan Stancu, proprietarul Taqueria. În State, românul a pornit de la munci simple, la bucătăria unor restau­ran­te, şi a ajuns până la poziţia de Food&Beverage manager la Radisson Hotel în Denver.
 
În opinia lui, un criteriu de bază pen­tru a deschide un restaurant şi a su­pra­­vieţui este să oferi produse proas­pete, să ai furnizori care pot livra con­stant şi să nu fi nevoit să foloseşti con­serve. Taqueria are un contract cu un fur­nizor din Bucureşti, care aduce pro­duse mexicane proaspete, cum sunt ar­deii jalapeno sau cabanero, via Olanda.
 
„Eu mănânc multă mâncare me­xi­cană atunci când sunt la New York şi pun bucătăria mexicană lângă alte bucă­tării de top ca valoare. Cred că românii sunt pregătiţi să treacă de la shaorma la mâncare mexicană“.
 
El a deschis restau­rantul îm­preună cu un coleg din New York, de ori­gine mexicano-colum­biană, care a stat trei luni în România pentru a pre­găti reţetele şi trainingul angajaţilor.
 
În prezent, restaurantul are afaceri de circa 25.000 euro pe lună şi ar trebui să ajungă la 30.000 euro pentru a fi pe break-even. „Încă lucrăm la educaţia popu­laţiei pentru că nu au gustat şi le e frică să încerce lucruri noi“. La Taqueria se vând 100-150 de burittos pe zi, iar bonul mediu este de 25-30 lei.
 
Din totalul afacerii, circa 15% provin din zona de catering, fiind şi mulţi clienţi americani sau sud-ameri­cani care comandă produse pentru eve­ni­mente. „Putem face un taco-bar, la preţul de 25 lei/persoană, şi pregătim toată mâncarea acolo.“
 
Următorii paşi ai afacerii includ achiziţionarea unui food-truck, pe care să îl ducă vara pe litoral, iar iarna la munte, precum şi la festivaluri. Apoi urmează al doilea restaurant în Bucureşti.
 
În ceea ce priveşte nivelul chiriilor din mall, acestea sunt mari, undeva la 70-130 euro/mp.  Ştefan Stancu spune că preţurile nu sunt mult diferite de ce se găseşte la New York, unde cu 3000-4000 euro găseşti o locaţie de restaurant foarte bună. „Acolo e un pic altfel, oamenii susţin un restaurant bun indiferent unde e. Vadul este creat de restaurant. Citesc reviewurile si se duc după el chiar dacă e după colţ“.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO