Retail&Agrobusiness

Exclusiv ONLINE: Bucurestenii cheltuie la mall un sfert din banii de consum

Bucurestenii cheltuie la mall un sfert din banii de consum
31.05.2010, 00:00 85

Vanzarile anuale inregistrate de centrele comerciale dinBucuresti sunt estimate la aproximativ un miliard de euro,respectiv un sfert din piata bunurilor de larg consum la nivelulCapitalei, reiese din datele analizate de ZF, tinand cont deinformatiile de la statistica.

Cheltuielile lunare pentru consumul de produse alimentare sinealimentare in gospodariile din Bucuresti sunt in medie de 1.278de lei (circa 304 euro lunar), potrivit datelor de la InstitutulNational de Statistica. Extrapoland, in conditiile in care inBucuresti-Ilfov sunt aproximativ 920.000 de locuinte, bugetul anualal bucurestenilor pentru consumul de produse alimentare sinealimentare este de aproximativ 3,5 miliarde de euro.

Aproximativ un sfert din acesti bani este cheltuit in cele nouamalluri si trei parcuri comerciale din oras, potrivit estimarilorZF, bazate pe informatiile din piata de retail.
Proprietarii centrelor comerciale se feresc, de regula, sa facapublice informatiile privind vanzarile retailerilor. Suprafatainchiriabila a noua malluri (Cotroceni Park, Baneasa, BucurestiMall, Plaza, Unirea, Sun Plaza, Liberty Center, City Mall si GrandArena) si alte trei parcuri comerciale (Iris Titan, Vitantis siMilitari Shopping) depaseste 550.000 de metri patrati, iar gradulde neocupare a spatiilor este de circa 10%. Potrivit informatiilorexistente, un centru comercial bun poate ajunge la vanzari anualede 2.000 de euro/metru patrat sau chiar mai mari, in functie despecificul activitatii retailerilor, astfel ca vanzarile anualeinregistrate de aceste proiecte ar putea ajunge la un miliard deeuro.

Un reper in ceea ce priveste vanzarile mallurilor a fost oferit decatre directorul Cotroceni Park, care spune ca vanzarileretailerilor din cadrul mallului sunt de aproximativ 15 milioane deeuro lunar, maximul fiind atins in luna decembrie 2009 - 19 mil.euro. In conditiile in care mallul are o suprafata de circa 79.000mp si un grad de ocupare de 95%, retailerii din Cotroceni Park arputea ajunge la vanzari anuale de circa 2.400 de euro/metrulpatrat.

Pe de alta parte, sase din cele 12 proiecte comerciale analizate auprintre retaileri si cate un hipermarket cu o suprafata de celputin 8.000 de metri patrati. Cele sase hipermarketuri - RealCotroceni Park, Carrefour Baneasa si Grand Arena, Cora Sun Plazasau Auchan Titan si Militari - ar putea avea in acest an vanzaricumulate cuprinse intre 400 si 500 de milioane de euro, potrivitestimarilor ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO