Companii

Retailerii alimentari pariază pe online deşi acum nu reprezintă decât 0,1% din business. Jucătorii vor să fie deja activi în domeniu în momentul în care „revoluţia“ online-ului va ajunge şi la mâncare. „Nu ne permitem să nu fim în acest joc.“

Retailerii alimentari pariază pe online deşi acum nu...

Autor: Cristina Roşca

02.10.2017, 00:07 479

Jucătorii din comerţul modern, respectiv lanţurile de hipermarketuri, supermarketuri sau magazine de tip cash & carry, continuă să făcă noi mutări în segmentul online, primii paşi fiind făcuţi încă de acum patru ani.

În comerţul cu dominantă alimen­tară, o piaţă de 18-20 mld. euro pe an, vânzările online reprezintă doar 0,1% din total, adică sub 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor existente.

„Piaţa este momentan mică, însă foarte dinamică şi în creştere, iar noi nu ne permitem să nu fim în acest joc. Toată piaţa online de alimente nu depăşeşte 17-20 mil. euro în România. Ţinta noastră este să avem o cotă de piaţă decentă, ceea ce pentru noi în­seam­nă 20-25%“, spunea Vassilis Stavrou, CEO-ul Mega Image acum câteva luni pentru compania de cercetare de piaţă IGD.

Alimentele sunt de altfel ultimul bastion pentru comerţul online, care a cucerit până acum electro-IT-ul, moda şi apoi cosmeticele sau chiar turismul.

În acest context, Carrefour aduce un nou expat pentru a se ocupa de co­mer­ţul online, iar Auchan anunţă lan­sarea unui prim magazin pe internet. Mega Image cochetează cu gândul de a-şi lansa şi un magazin online propriu pe lângă cel în parteneriat cu eMag, iar Cora pariază doar pe domeniu după ce a pus pe hold toate planurile din offline.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO