Companii

Retailerii de electrocasnice se bat in oferte speciale pentru a-i atrage pe consumatori in magazine

Retailerii de electrocasnice se bat in oferte speciale pentru a-i atrage pe consumatori in magazine
01.02.2009, 19:31 29

Retailerii de electronice si electrocasnice de pe piata locala cauta solutii de finantare din ce in ce mai diversificate si se orienteaza spre canale putin abordate in trecut, cum ar fi mediul online, pentru a contrabalansa scaderea vanzarilor cu peste 15%.
Atragerea consumatorilor este realizata prin introducerea in piata a unor oferte ce sunt inlocuite periodic si prin solutii de finantare diversificate si valabile pentru perioade limitate. Astfel de solutii sunt principalul motor pentru a mentine un nivel sustenabil al vanzarilor, al rotatiei stocurilor si chiar pentru a castiga cota de piata.
Altex, cel mai mare jucator din retailul electro, care si-a construit bugetul pe primul trimestru din acest an pe o scadere cu 30% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2008, a lansat recent un produs de finantare numit "Rate pentru jumatatea ta".
Creditul, disponibil prin compania de creditare a Altex, Credex Finantari, presupune o dobanda anuala de 8,45%, la jumatate fata de celelalte produse, si este acordat numai pana la 14 februarie, cu scopul de a creste vanzarile pentru "Ziua Indragostitilor", fiind promovat pe aceeasi idee. Potrivit reprezentantilor companiei, suma maxima ce poate fi acordata este de 18.000 lei, iar dobanda anuala efectiva pentru un credit pe o perioada de 60 de luni este de 32,92%.
Pentru 2008 reprezentantii Altex au declarat ca tinta de vanzari de aproape 350 de milioane de euro a fost atinsa.
Odata cu reducerea consumului in sector si a apetitului consumatorilor pentru astfel de achizitii, retailerii pun accentul si pe celelalte canale de retail, care pana acum aduceau vanzari semnificativ reduse fata de retelele clasice.
Astfel, Flamingo sustine vanzarile on-line, care au insemnat anul trecut 1% din vanzarile totale, prin acordarea si de credite on-line, iar potentialii consumatori au un traseu mai scurt pana la obtinerea finantarii, ceea ce poate stimula achizitia.
Produsul denumit Cnet (credit de nevoi personale prin internet) este disponibil prin compania de creditare Cetelem, detinuta de grupul francez BNP Paribas.
Reprezentantii Flamingo au declarat odata cu relansarea platformei de vanzari online ca in 2008 rulajul pe acest canal va fi de 1% din cifra de afaceri de circa 200 de milioane de euro, iar anul acesta ponderea va urca la 5%, iar in 2010 la 10%. Pentru 2009 Flamingo nu a realizat inca estimari cu privire la valoarea vanzarilor.
Si Domo, al doilea retailer din sector in functie de valoarea vanzarilor, a pus accentul pe platforma de retail online.
Retailerul practica, pe langa reducerile specifice la care a apelat si concurenta, reduceri de pana la 15% din valoarea produsului achizitionat pentru comenzile realizate online sau telefonic, potrivit ofertei disponibile pe pagina web a companiei.
Electro-IT-ul, o piata de 1,3 mld. euro, este printre industriile afectate deja de reducerea bugetelor consumatorilor, la fel ca si industria auto, rezultatele financiare raportate in 2008 de retaileri fiind sub bugetele estimate la inceputul anului.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO