ZF 24

Retailerul german care şi-a majorat profitul în criză de 24 de ori

Retailerul german care şi-a majorat profitul în criză...

Autor: Cristina Roşca

11.12.2014, 00:07 1381

Kaufland, retailerul german care a ajuns liderul detaşat al comerţului modern, cu peste 100 de hipermarketuri cu preţuri mici şi afaceri de 7,3 mld. lei anul trecut, completează astăzi „enciclopedia“ celor mai mari 100 de companii din România.

Proiectul denumit Wikizf, care poate fi accesat şi pe pagina de web www.zf.ro/wikizf, a debutat cu povestea Dacia, Ziarul Financiar făcând o incursiune în istoria producă­torului auto de la Mioveni. Au urmat în zilele următoare poveş­tile celor doi giganţi din energie, Petrom şi Rompetrol.

Astăzi a venit rândul Kaufland, un retailer german care a deschis primul magazin din România în 2005 după ce la finalul lui 2003 înfiinţa compania din România. Cu o precizie nemţească însă, în decursul unui deceniu reţeaua a reuşit să acopere toate judeţele cu hiper­mar­keturi cu preţuri mici, iar planurile lor de dezvoltare nu se opresc aici. De altfel, germanii vizează atingerea pragului de 2 mld. euro (circa 9 mld. lei) cifră de afaceri în România până în 2018, potrivit unor surse apropiate companiei.

Cu peste 100 de magazine, Kaufland este cel mai extins lanţ de hipermarketuri, cu o reţea de trei ori mai mare decât a următorului clasat după numărul de magazine - Auchan - şi de 8-9 ori mai mare decât a Cora.

În fiecare an Kaufland investeşte în România 130-170 mil. euro, investiţiile fiind finanţate cu credite bancare şi din profitul obţinut local. În anii de criză, Kaufland şi-a majorat rezultatul net până la 331 mil. lei în 2013 (ultimul an pentru care există date publice), de la nici 14 mil. lei în 2008.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO