Bugetul pentru 2016 este similar cu cel din ultimii ani, care a variat între 80 şi 100 mil. euro pe an doar în deschideri de magazine, potrivit datelor ZF, iar sumele suplimentare erau investite în renovări şi remodelări. Un magazin Kaufland necesită investiţii de 7-9 mil. euro, sumă care include achiziţia terenului.
Anul acesta, retailerul german va continua expansiunea pe piaţa locală cu cel puţin şase magazine. Expansiunea înseamnă şi creşterea numărului de angajaţi. Astfel, pentru acest an Kaufland a anunţat încă 1.000 de angajaţi noi, urmând ca la finalul lui 2016 să ajungă la un total de 17.000 de salariaţi. La finalul anului trecut compania avea 16.000 de salariaţi, fiind unul dintre cei mai mari angajatori privaţi.
Marco Hossl, CEO-ul Kaufland România, spunea recent în primul interviu acordat presei locale că mai este loc de expansiune în România, astfel că dacă economia se va dezvolta în continuare în ritmul ultimilor anii, dacă salariul minim va continua să crească şi dacă retailerul găseşte terenurile potrivite, va continua şi dezvoltarea. „În Bucureşti spre exemplu, credem că este loc de 20 de magazine, dacă în Iaşi spre exemplu este loc de cinci“, preciza el.