Companii

Retailul de mobilă se apropie de un miliard de euro: În 2-3 ani, piaţa va ajunge la nivelul din 2008, cel mai bun din istorie

Retailul de mobilă este unul fragmentat, pe piaţă existând atât reţele mari, cu câteva zeci de magazine, cât şi unităţi mici, de cartier, care vând un număr redus de articole.

Retailul de mobilă este unul fragmentat, pe piaţă existând atât reţele mari, cu câteva zeci de magazine, cât şi unităţi mici, de cartier, care vând un număr redus de articole.

Autor: Mădălina Dediu Panaete

31.05.2017, 00:07 424

Cel mai bun an pentru piaţa locală de mobilă a fost 2008, când retailul de mobilă a avut vânzări totale de peste 1,3 mili­arde de euro.

„Noi sperăm că în acest an consumul va creşte, însă estimările noastre indică o majorare de maximum 10% faţă de anul precedent. Anul trecut au fost mai multe lucruri care au încurajat consumul, aşa cum a fost reducerea TVA, iar în acest an nu vom mai vedea astfel de imbolduri. Însă sunt multe clădiri de locuinţe şi birouri în construcţie, iar acest lucru favorizează creşterea pieţei de mobilă. În plus, salariile bugetarilor vor creşte, dar trebuie să vedem cum pot companiile din privat să susţină la rândul lor creşteri salariale“, a declarat Aurica Sereny, preşedintele Asociaţiei Producătorilor de Mobilă din România (APMR). Astfel, dacă retailul de mobilă va creşte în acest an cu 10%, piaţa va atinge nivelul de un miliard de euro. Cu toate acestea, nu va ajunge la valoarea de 1,3 mi­liarde de euro, cât a fost în anul 2008, ultimul an de boom economic.

„Noi sperăm că în 2-3 ani piaţa va ajunge la nivelul din 2008, atunci când a fost cel mai bun an pentru consumul local de mobilă“, a mai spus Aurica Sereny.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO