Retailul modern se întoarce la stadiul de alimentară din vremeacomunismului, când produsele nu se diferenţiau în funcţie debranduri, producători sau etichete, în condiţiile în care vânzărilede produse mărci private ale marilor retaileri, precum Aro, Marca 1sau TiP, cresc fulminant.
După o lungă perioadă după căderea comunismului în care brandulconta mai mult decât produsul în sine, în prezent românii cumpărăproduse mărci private, despre care nu se ştie unde şi de către cineau fost realizate.
Singurul argument în favoarea acestor produse este preţul, cu10-20% mai mic decât al mărcilor naţionale.
"Îmi amintesc de perioada de dinainte de '89 când nu ştiai decâtcă iei zahăr. Nu existau branduri sau etichete care să îţi ofereinformaţii despre produs", îşi aminteşte un cumpărător.
"În această perioadă argumentul raţional al preţului poateprevala în faţa brandului", spune Mihaela Nicola, acţionar algrupului de comunicare The Group, cel mai mare jucător de pe piaţalocală, cu afaceri de 109 mil. euro. Totodată, aceste produsecâştigă teren pentru că, spune ea, reţeaua de retail dă creditmărcilor sale proprii prin propriul renume.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels