Companii

Reţeaua Cora pune frână extinderii. Acţionarii sunt nemulţumiţi de rezultate

Mediafax Foto

Mediafax Foto

Autor: Cristina Roşca

27.06.2014, 00:07 2548

Lanţul de hipermarketuri Cora, prezent pe piaţa locală cu 12 magazine, a frânat expansiunea în România deoarece acţionarii grupului franco-belgian sunt nemulţumiţi de rezultatele financiare, potrivit unor surse din piaţă. Pe de altă parte însă, oficialii lanţului de hipermarketuri spun că renunţă la provincie şi îşi concentrează atenţia pe Capitală.

Cora a avut în România în 2012 - ultimul an pentru care există date publice - afaceri de 1,46 mld. lei, similare celor din 2008 deşi reţeaua a crescut de la trei la zece magazine.

„Acţionarii sunt nemulţumiţi de rezultatele Cora în România şi au decis că este necesară stabilizarea businessului existent înainte de reluarea deschiderilor“, spun surse din piaţă. Philippe Bouriez, fondatorul Cora, a murit în luna martie a acestui an, iar în piaţa de retail este vehiculată informaţia potrivit căreia moştenitorii acestuia caută bani pentru realizarea succesiunii şi analizează operaţiunile din fiecare piaţă în parte pentru a le stabili potenţialul.

Din totalul de 12 magazine, Cora deţine patru hipermarketuri doar în Capitală. Cel mai bun magazin Cora, hipermarketul din zona Lujerului, are afaceri anuale de circa 100 mil. euro, aflându-se în top trei hipermarketuri cu cele mai mari vânzări din România, alături de Auchan Titan şi Carrefour Orhideea.

Mai mulţi jucători din piaţa de retail îşi analizează situaţia actuală pentru a stabili dacă mai continuă expansiunea, dacă se opresc sau dacă ies din România, având în vedere că nu toate reţelele au marjă de profit satisfăcătoare pentru acţionari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO