Companii

Reţelele străine au mai pus pe harta comerţului 150 de magazine cu investiţii de 170 mil. euro

Reţelele străine au mai pus pe harta comerţului 150 de...

Autor: Cristina Roşca

02.10.2014, 00:08 573

Profi şi Mega Image au deschis împreună 100 de magazine noi, în timp ce alte patru reţele nu au deschis nicio unitate.

 

Consumul de alimente creşte neîntrerupt din decembrie anul trecut după ce a adunat în criză scăderi cumulate de 15%, iar reţelele internaţionale continuă să pompeze zeci de milioane de euro pentru a-şi asigura o felie cât mai mare din piaţa de 16-17 mld. euro.

Din 2009 până în prezent străinii au triplat numărul de magazine din România, dar şi-au schimbat strategia şi au trecut de la extindere pe suprafeţe mari la magazine mici, poziţionate aproape de consumator.

Cele 12 reţele din comerţul modern local au ajuns după primele nouă luni din acest an la aproape 1.380 de magazine, cu 143 mai multe decât la finalul lui 2013. Cele mai multe magazine sunt însă unităţi pe suprafaţă mică, respectiv supermarketuri şi magazine de proximitate care necesită investiţii pe măsură.

„S-a schimbat comportamentul de consum, moda hipermarketurilor a apus, acum se merge pe proximitate. Benzina e scumpă, se caută apropierea de casă“, spune Sorana Georgia, directorul executiv al lanţului de supermarketuri Billa, care are 84 de magazine.

În aceste condiţii, doar Profi şi Mega Image - ambele lanţuri de supermarketuri - au deschis de la începutul anului 100 de magazine.

Belgienii de la Mega Image rămân în continuare „campionii“ expansiunii cu peste 50 de unităţi noi doar în 2014. În total, grupul deţinea la finalul lunii septembrie în România 350 de magazine - supermarketuri şi unităţi de proximitate.

Deşi cele mai multe dintre magazinele deschise au fost unităţi pe suprafaţă mică, au fost inaugurate şi opt hipermarketuri de către Kaufland (şapte unităţi) şi Carrefour (una). De altfel, liderul co­merţului local Kaufland este retailerul care a investit cei mai mulţi bani în expansiune, 50-70 mil. euro în şapte hipermarketuri, potrivit estimărilor ZF. Suma include şi preţul terenurilor.

La polul opus, patru reţele - Metro Cash&Carry, Selgros, Cora şi Real - nu au deschis nicio unitate nouă în 2014. Toate sunt reţele pe suprafaţă mare, respectiv hipermarket sau cash&carry.

Planurile comercianţilor nu se opresc însă aici, în următorii cinci ani comerţul modern având loc să îşi dubleze numărul de magazine.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- cota comerţului modern în ţările vestice

- evoluţia consumului în perioada 2009-2013

- strategia de extindere a Carrefour, Mega-Image Kaufland în prima jumătate a anului; poziţia Metro Cash&Carry, Selgros, Cora şi Real 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO