Companii

Reţeta profitului pentru dozele de suc şi bere vine acum din Africa: Nu am refuzat niciun client, indiferent de ţară. GALERIE FOTO

Cristian Cornea, directorul general al fabricii de ambalaje metalice Can-Pack: Trimestrul doi este destul de previzibil, ne aşteptăm la creşterea veniturilor având în vedere Paştele, dar şi sezonul cald, iar românii vor începe să consume mai multă bere şi mai mult suc

Reţeta profitului pentru dozele de suc şi bere vine acum din Africa: Nu am refuzat niciun client, indiferent de ţară

Autor: Mirabela Tiron

25.04.2011, 23:35 463

Aproape 3 milioane de doze metalice pentru bere şi suc suntproduse zilnic în fabrica de ambalaje de aluminiu Can-Pack dinCapitală, singura unitate din ţară care asigură ambalajele metalicepentru marii producători de suc şi de bere.

Aproape 60% din aceste doze metalice sunt li­vra­te pe piaţaromânească, restul fiind exportate. Cutiile sunt transportate cătreproducători de bere ca Hei­neken, SABMiller, Bergenbier sau TuborgRo­mâ­nia, dar şi către Coca-Cola şi Pepsi Co. În final dozeleajung pe rafturile supermar­ke­tu­rilor, dar şi în restaurante saubaruri. Informaţiile legate de câte cutii metalice ajung la fiecareproducător sunt con­fidenţiale. Nici costul de producţie al uneidoze me­talice nu poate fi dezvăluit de către oficialiifabricii.

Cum ponderea vânzărilor de bere la doze este încă redusă pepiaţa locală, doar 16% faţă de 55% în Polonia, fabrica de ambalajemetalice din Bucureşti şi-a găsit clienţi în străinătate.

"În trimestrul unu al acestui an am produs 200 de milioane dedoze metalice, faţă de 80 de milioane de doze cât am avut înprimele trei luni ale anului trecut. Am reuşit să producem maimulte doze prin creşterea exporturilor în Africa şi OrientulMijlociu", a declarat Cristian Cornea, directorul general alfa­bricii de ambalaje metalice Can-Pack din Bu­cureşti.

Filiala locală a grupului polonez Can-Pack a obţinut în primeletrei luni ale anului o cifră de afaceri de 14,5 mil. euro, mai marecu 70,5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În 2010,compania a raportat afaceri de 53 mil. euro, în creştere cu 32%faţă de nivelul înregistrat în anul anterior, la un număr de 160 deangajaţi.

Cum se fabrică o cutie de cola. 160 deromâni produc 750 de milioane de doze de aluminiu pe an pentru bereşi sucuri

"Ponderea exporturilor a crescut de la 26% din totalul dozelorproduse la aproape 40% în primele trei luni ale anului acesta. Amfăcut eforturi uriaşe pentru a creşte exporturile. Nu am spus nu laniciun client, indiferent de ţara din care provenea."

Dozele metalice sunt exportate şi către companii mici şimijlocii din Nigeria, Maroc, Algeria, Tunisia, Slovenia, Grecia,Turcia.

Sunt gata pentru o nouă investiţie

Capacitatea totală de producţie a fabricii Can-Pack din Româniase ridică la 750 de milioane de doze metalice anual. "Dacă cerereadin prezent care asigură operarea fabricii la capacitatea maximă deproducţie se permanentizează, poate că vom instala şi a doua liniede producţie, care ne-ar permite să ajun­gem la 1,3 miliarde dedoze metalice anual."

Şeful fabricii, unde funcţio­nează o singură linie de producţie,preci­zează că în fabrica din Polonia sunt chiar şi patru sau cincilinii de producţie, având în vedere că 55% din volumul de bereconsumat de polonezi vine la doză metalică.

"Pot număra pe degete clienţii din Ro­mânia. Lucrăm cu EuropeanDrin­ks, Coca-Cola, Heineken, SABMil­ler, Bergenbier, TuborgRo­mânia."

Dacă în România sunt livrate în total aproape 500 de milioane dedoze de bere şi de suc, pe piaţa po­lo­neză numărul acestora ajungela 4 miliarde, potrivit şefului Can-Pack. La nivel internaţional,grupul Can-Pack, care mai deţine fabrici în Polonia, Ucraina,India, Cehia, Dubai, Franţa şi care este controlat de com­panianord-americană F&P Hol­ding, va încheia anul acesta cu afaceride un miliard de euro, potrivit declaraţiilor lui CristianCornea.

"Trimestrul doi este destul de previzibil, ne aşteptăm lacreşterea veniturilor având în vedere Paştele, dar şi sezonul cald,iar românii vor începe să consume mai multă bere şi mai mult suc."Cornea a mai spus că şi trimestrul trei se anunţă ca unul în careveniturile companiei vor creşte, cel care poate fi considerat osurpriză fiind "trimestrul patru." Dacă în lunile de iarnă suntatraşi noi clienţi, cele mai mari vânzări de doze de aluminiu seînregistrează în perioada mai-septembrie, când creşte consumul debere şi sucuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO