Companii

Rezultatul reorganizarilor : Profiturile celor mai mari doi distribuitori din FMCG au explodat

Rezultatul reorganizarilor : Profiturile celor mai mari doi distribuitori din FMCG au explodat

Rand Sherif, CEO al Interbrands Marketing & Distribution: Schimbari notabile au fost la nivelul efectivului de angajati, care s-a redus de la 2.300 la 1.800 de persoane in aceasta perioada, precum si la nivelul costurilor cu chiriile

23.08.2009, 17:39 62

Interbrands si Top Brands Distribution, companii care distribuie anual produse de peste un miliard de euro ale unor producatori-gigant precum BAT, Philip Morris sau Kraft, au raportat pe primul semestru cresteri de peste 45% ale profiturilor operationale, comparativ cu aceeasi perioada din 2008.

Vanzarile realizate de cele doua companii in S1 au avansat cu 10%, in principal datorita cresterii preturilor la tigarile distribuite, in urma majorarii accizei la tutun. Ritmul este identic celui raportat pe trimestrul intai din an fata de perioada similara din 2008.

Interbrands, liderul pietei de profil, a avut in primul semestru un profit EBITDA de 9,6 mil. lei (2,3 mil. euro), in crestere cu 46% fata de aceeasi perioada. Distribuitorul si-a redus numarul de angajati cu circa 500 de persoane in ultimii doi ani si a restrans suprafata depozitelor in care opereaza, acestea fiind masuri de reducere a costurilor care au generat rezultate in primul semestru din an.

"Printre pilonii cresterii EBITDA s-a numarat proiectul de remodelare a businessului demarat in primul trimestru din 2007. Schimbari notabile au fost la nivelul efectivului de angajati, care s-a redus de la 2.300 la 1.800 de persoane in aceasta perioada, precum si la nivelul costurilor cu chiriile. Acestea s-au redus atat datorita restrangerii spatiilor de depozitare utilizate, cat si datorita diminuarii chiriilor", a afirmat Rand Sherif, CEO al Interbrands Marketing & Distribution.

Compania a realizat un profit brut de 3,1 mil. lei (0,7 mil. euro) in S1, dupa ce pe primul semestru din 2008 raportase o pierdere de 2,9 mil. lei (0,7 mil. euro).

Remodelarea businessului a schimbat si modalitatea de raportare a rezultatelor financiare ale Interbrands. Astfel, compania a raportat la Ministerul de Finante o cifra de afaceri de 798,6 mil. lei (217 mil. euro) in 2008, ceea ce reprezinta valoarea comisioanelor incasate pentru serviciile de distributie si marketing.

Sherif a mai precizat ca volumele distribuite pe segmentul tigaretelor s-au diminuat cu 3% in primul semestru fata de aceeasi perioada din 2008. Interbrands a distribuit anul trecut produse de aproape 1,2 mld. euro, valoarea fiind mai mare cu 11,5% fata de cea realizata in 2007. In intervalul 2004-2007 afacerile Interbrands au avut un avans mult mai mare decat cel de acum, de peste 25% anual, fiind sustinut puternic de cresterea consumului.

La randul sau, Top Brands Distribution (TBD), al doilea mare jucator pe piata serviciilor de distributie a bunurilor de larg consum, a raportat o cifra de afaceri de 500 mil. lei (118 mil. euro) in S1, in crestere cu 10% fata de primele sase luni din 2008, si un avans de 77% al profitului din exploatare, pana la 8 mil. lei (2 mil. euro).

"Noi am implementat o serie de politici si proceduri menite sa combata efectele crizei financiare inca din anul 2008, cu scopul de a asigura un bun management al costurilor si al recuperarii de lichiditati. Numarul angajatilor nu s-a redus semnificativ in urma implementarii acestor proceduri, au fost doar fluctuatii normale de personal", a afirmat Virgil Munteanu, directorul de comunicare al TBD.

Piata bunurilor de larg consum este estimata la 23-24 mld. euro la nivelul anului 2008.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO