Rom vinde cu 70% mai mult decât Snickers pe o piaţă a batoanelor care ajunge la 60 de milioane de euro

23 iun 2014 Autor: Mădălina Panaete

Brandul de batoane de ciocolată Rom produse la Bucureşti de Kandia Dulce a fost anul trecut cel mai vândut ca număr de bucăţi din acest segment, depăşind brandul american Snickers, numărul unu mondial cu vânzări de peste 3 miliarde de dolari la nivel global, arată o analiză a ZF pe baza datelor din piaţă.    

Rom a terminat anul trecut cu vânzări în volum de peste 30 de milioane de bucăţi, cu o valoare estimată de ZF la peste 6-7 mil. euro, comparativ cu liderul la nivel mondial Sni­ckers, care a avut 17,4 milioane de bucăţi vândute în România.

Segmentul batoanelor este una dintre cele mai mari categorii din piaţa ciocolatei, acesta ajungând la aproape 60 de milioane de euro.

„Piaţa de batoane de ciocolată a fost relativ constantă în 2013, având în perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013 o scădere de 0,6% în volum şi un plus de 0,6% în valoare, ajungând la 258 de milioane de lei (58 mil. euro)“, au declarat reprezentanţii Nestlé România, liderul pieţei de dulciuri, care citează compania de cercetare de piaţă Nielsen.

Nestlé România, cu afaceri de 150 mil. euro anul trecut, are în portofoliu brandul Lion, al patrulea cel mai vândut de pe segmentul batoane. Anul trecut, elveţienii de la Nestlé, care au o fabrică de napolitane la Timişoara, au vândut circa 11 milioane de bucăţi de Lion.

„Brandul Lion, din portofoliul Nest­lé România, considerând aici în­trea­ga gamă (Lion, Lion King Size, dar şi extensiile Lion peanut şi Lion white), a avut vânzări de 11 milioane de bucăţi cu o creştere de aproximativ 25% în perioada decembrie 2012 - noiembrie 2013 faţă de perioada decembrie 2011-noiembrie 2012“, au mai spus reprezentanţii Nestlé România care au citat compania de cercetare de piaţă Nielsen.

 

Doar trei din zece branduri sunt produse local

România mai are doar trei fabrici mari de dulciuri – Kandia din Bucureşti, Heidi Chocolat în Pantelimon (Ilfov) şi Nestle în Timişoara, iar acest lucru se vede şi în piaţa batoanelor, unde doar trei din cele mai vândute branduri sunt produse local.

Brandurile Rom, Făgăraş şi Papi din portofoliul Kandia Dulce sunt singurele „made in Romania“, în timp ce Snickers, Bounty, Twix, Mars, deţinute de Mars România, batonul Lion (Nest­lé), brandul Kinder Bueno (Fer­re­ro) sau Roxy deţinut de turcii de la Şimşek nu sunt produse în România. Familia austriacă Meinl a ajuns să controleze singurele două fabrici mari de ciocolată din România: Kandia şi Heidi. Cele mai vândute branduri din portofoliul Mars România - Snickers, Bounty, Twix şi Mars - au vândut anul trecut aproape 43 de milioane de bucăţi.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 16.06.2014

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
batoane de ciocolată
, rom
, brand
, kandia dulce
, snickers
, dulciuri
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide