Cu un număr de aproximativ 2.000 de benzinării, România se află mult în spatele unor state precum Cehia, cu peste 3.750 de staţii, sau Austria, cu 2.640 de puncte de alimentare, în ciuda suprafeţei considerabil mai mare faţă de cele două ţări amintite.
Dezvoltarea lentă a infrastructurii poate fi doar unul dintre factorii care explică aceste diferenţe. Mai mult, în timp ce în Cehia, Billa are parteneriate cu Shell, iar în Danemarca, poşta daneză s-a asociat cu benzinarii pentru a se extinde, pe piaţa locală aceste tendinţe încă nu au ajuns. Este totuşi vizibil focusul mai mare al companiilor petroliere pe segmentul non-oil, business de 600 de milioane de euro.
Potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă imobiliară CBRE, la nivel european, inclusiv Turcia, erau la finalul anului trecut peste 120.000 de benzinării, doar 2.000 dintre acestea fiind amplasate în România, al nouălea cel mai mare stat în funcţie de suprafaţă din Uniunea Europeană.