România a produs anul trecut circa 900.000 de biciclete, o valoare relativ constantă comparativ cu 2015, însă de două ori mai mare decât în perioada 2008-2009.
Piaţa locală se află de asemenea în topul celor mai mari producători de părţi componente pentru astfel de vehicule, aflându-se pe poziţia secundă în UE după Italia, după o evoluţie similară ca în cazul celei de produse finite.
Astfel, jucătorii de pe piaţa locală au realizat anul trecut părţi componente pentru biciclete în valoare de 300 de milioane de euro. România are o cotă de piaţă în UE de 17% pe acest segment, un segment unde se bate cu Italia, liderul detaşat (cu o cotă de piaţă de 27%) şi cu Germania, arată raportul anual al Confederaţiei Industriei Europene a Bicicletelor. Raportul aferent anului 2017 analizează datele pe 2016.
România este un nume important în producţia de biciclete - atât părţi componente, cât şi produse finite -, iar importanţa ei a crescut în ultimii ani ca urmare a unei evoluţii favorabile a consumului de astfel de produse atât în Europa, cât şi în afara bătrânului continent.
Evoluţia pieţei de vehicule pe două roţi poate fi pusă pe seama faptului că tot mai mulţi consumatori merg la muncă pe bicicletă pe de-o parte, dar şi pe seama faptului că numărul celor care fac sport (merg pe munte cu bicicleta spre exemplu) a crescut, pe de altă parte.
Potrivit datelor ZF, cea mai mare parte a producţiei de biciclete pleacă peste hotare, ajungând în magazinele de echipamente sportive din toată lumea, cum este şi cazul Decathlon sau Intersport. O parte din produse chiar se întorc în magazinele din România.