Companii

România, una dintre ţările europene cu cea mai mare creştere a încrederii consumatorilor în acest an

România, una dintre ţările europene cu cea mai mare...

Autor: Roxana Rosu

21.08.2017, 13:15 410

Increderea consumatorilor din România s-a îmbunătăţit în prima jumătate a anului cu 15 puncte, la 101 puncte, faţă de finalul anului trecut, fiind una din ţările europene cu cea mai mare creştere a acestui indicator în ultimele două trimestre, potrivit studiului  Consumer Confidence Index realizat de Nielsen.

Creşterea încrederii în România se datorează unui salt de 16% a numărului de respondenţi care consideră ca bune sau excelente perspectivele lor de muncă, de la 35% în T4 anul trecut până la 51% în T2 2017.

Încrederea în situaţia finanţelor personale a crescut cu 12% (până la 70%), în timp ce 12% mai mulţi respondenţi (până la 45%) consideră că următoarele 12 luni sunt un moment bun pentru a cumpăra lucrurile pe care şi le doresc.

În Europa de Est, sentimentul consumatorilor s-a imbunatatit şi în Slovenia (74, in crestere cu 11 puncte), Estonia (83, in crestere cu 11 puncte), Bulgaria (85, in crestere cu 10 puncte), Letonia (plus 10 puncte pana la 78), Ungaria (70, crestere cu sase puncte) si Ucraina (57 de puncte).

La nivel european, încrederii a avansat cu cinci puncte procentuale in al doilea trimestru, atingand un indice de 85. In trei dintre cele mai importante cinci economii, increderea consumatorilor este in crestere: cu doua puncte procentuale in Germania (103), opt in Franta (75) si cinci puncte procentuale in Spania (91).

In schimb, Marea Britanie arata un declin de trei puncte (99). Increderea in Italia a ramas constanta de la sfarsitul anului 2016 (58).

Sanatatea si securitatea locului de munca au fost de asemenea subiecte de ingrijorari majore, mentionate de 19% si respectiv 18% dintre respondentii europeni. Mai putin de unul din cinci respondenti europeni (18%) si-a exprimat ingrijorarea cu privire la economie, in scadere cu trei puncte procentuale fata de trimestrul al patrulea din 2016.

Pe plan mondial, indicele a urcat la 104, cu 3 puncte procentuale mai mare decat cel din trimestrul patru 2016. Cele mai mari niveluri ale increderii s-au inregistrat pe pietele asiatice, cu 6 din primii 10 indici provenind din zona Asia-Pacific. De asemenea, nivelul de incredere este inalt in majoritatea pietelor din Europa si America Latina deoarece multe dintre acestea au inregistrat o crestere a optimismului consumatorilor.

In ciuda unui declin de 4 puncte procentuale fata de trimestrul patru al anului 2016, SUA a inregistrat un indice de 117 si si-a mentinut locul de top la nivel global.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO