Companii

Românii au bani: Automobilele de teren, SUV-urile şi crossoverele câştigă tot mai mult teren pe piaţa auto românească. „Este maşina momentului“

Autor: Bogdan Alecu

25.04.2017, 20:24 1500

În total, în primul trimestru al acestui an vânzările maşinilor de teren au urcat cu 33% faţă de perioada similară a anului trecut, la aproape 6.500 de unităţi, avansul fiind dublu comparativ cu cel al pieţei auto.

Ca pondere, SUV-urile au înregistrat în primul trimestru o cotă de 28% din piaţa autoturismelor, faţă de 24% în perioada similară a anului trecut. Mai mult, SUV-ul a devenit anul acesta a doua cea mai vândută formă de caroserie după cea hatchback (în două volume) care include clasele mică şi compactă, depăşind sedanul.

Dacă în trecut berlina sau sedanul era cea mai căutată formă de caroserie, treptat clienţii de pe piaţa locală s-au „aliniat“ la cerinţele pieţei europene, unde cele mai bine vândute maşini sunt cele hatchback alături de breakuri şi SUV-uri.

„SUV-ul reprezintă maşina momentului, putem spune că este chiar noua „compactă“ a pieţei. Creşterea nu are loc numai în România, ci şi la nivel european. Creşterea se realizează pe toate nişele segmentului, inclusiv în cazul celor care sunt disponibile numai cu tracţiune faţă, nu numai 4x4 deoarece contează de­signul şi caroseria“, explică Alin Radu, direc­torul general al Suzuki România.

Viceprim-ministrul şi ministrul mediului Gra­ţiela Gavrilescu, ministrul me­diului, a aprobat ieri, prin ordin, programele Rabla Clasic şi Rabla Plus, acestea urmând să fie publicate în Monitorul Oficial.

Conform pro­cedurii, a doua zi după publicare, va fi emisă Decizia Preşedintelui AFM, prin care se va da startul primei etape a programelor: validarea producătorilor/dealerilor de autovehicule. Imediat după încheierea contractelor cu dealerii şi afişarea listei cu aceştia pe site-ul AFM, Rabla CLASIC şi Rabla PLUS vor fi deschise populaţiei pentru înscrierea şi rezervarea locurilor.

„Estimăm că, până la jumătatea lunii mai, populaţia poate accesa unul dintre cele două programe sau, concomitent, pe ambele. Anul acesta am decis ca startul să fie mai devreme pentru că există o mare aşteptare în piaţă“, a spus Graţiela Gavrilescu. Prima de casare prevăzută în programul Rabla Clasic pentru autoturisme mai vechi de 8 ani este de 6.500 lei şi se acordă pentru achiziţionarea unui autovehicul nou, care generează cel mult 130 grame CO2/km. La aceasta se pot adăuga un ecobonus de 1.700 lei dacă autovehiculul nou este hibrid şi un ecobonus de 1.000 lei, dacă autovehiculul nou generează maximum 98 grame CO2/km. „Ne aşteptăm ca vânzările de SUV-uri să crească odată cu demararea programului Rabla din acest an deoarece acest tip de automobil nu este unul care să se preteze la vânzări mari de flote. Cel mai probabil ponderea acestora va urca spre 30% în acest an“, a spus directorul general al Suzuki.

Cel mai bine vândut SUV de pe piaţa locală este Dacia Duster, cu 1.140 de maşini livrate în primele trei luni, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut. Pe locul secund este noul Volkswagen Tiguan, cu aproape 800 de maşini livrate, de aproape cinci ori mai multe decât în primul trimestru al anului trecut, urmat de Nissan Qashqai cu 350 de unităţi, Kia Sportage şi Suzuki Vitara. „În cazul Suzuki, modelul de volum va rămâne în continuare Vitara, unde am remarcat o creştere a modelelor ce dispun numai de tracţiune faţă. De asemenea, volume în creştere începe să aibă şi SX4, unde am avut probleme cu aprovizionarea pe care le-am rezolvat acum. Clienţii se interesează tot mai mult şi de Ignis, care este disponibil acum la vânzare tocmai pentru că arată precum un SUV“, a spus Alin Radu. În cazul Suzuki aproape 80% din vânzări sunt reprezentate de SUV-ul Vitara.


 

Cel mai bine vândut SUV de pe piaţa locală este Dacia Duster, cu 1.140 de maşini livrate în primele trei luni, în creştere cu 8% faţă de perioada similară a anului trecut.


Pe locul secund este noul Volkswagen Tiguan, cu aproape 800 de maşini livrate, de aproape cinci ori mai multe decât în primul trimestru al anului trecut

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO