Companii

Românii au cheltuit 1 mld. euro pe televizoare, frigidere şi aragazuri în primele şase luni

Românii au cheltuit 1 mld. euro pe televizoare,...

Autor: Cristina Roşca

16.08.2016, 12:06 399

Piaţa de electroIT a crescut în primele şase luni ale anului cu 15,45%, până la puţin peste 1 mld. euro, potrivit studiului Temax realizat de compania de cercetare de piaţă Temax. Patru din cele şapte sectoare, respectiv segmentul de electronice, alături de cele de electocasnice mari şi mici şi telecom, au fost pe plus cu rate de creştere de peste 10%. Au scăzut segmentele foto şi IT, iar cel al imprimantelor a postat un avans timid, de sub 5%.

Cea mai bună evoluţie a fost cea a electrocasnicelor mari, care îşi contunuă evoluţia favorabilă din 2015. Vânzările de frigidere, aragazuri şi maşini de spălat au crescut cu 28,5%, până la 227 mil. euro. Ritmul de creştere a fost aproape dublu faţă de piaţă. Segmentul telecom a avut a doua cea mai bună evoluţie, de peste 25%, urmat de electrocasnice mici şi electronice, ambele cu peste 21%.

Evoluţia din acest an merge în linie cu cea din 2015, când vânzările de echipamente electro-IT de pe plan local s-au situat la aproximativ 2,3 mld. euro, aproape de nivelul înregistrat în 2008, înainte de declanşarea crizei economice, când piaţa de profil s-a ridicat la circa 2,5 miliarde de euro, potrivit datelor companiei de cercetare de piaţîă GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO