Companii

Romanii au cumparat anul trecut dulciuri de peste 270 mil. euro

07.05.2008, 15:37 61

Valoarea vanzarilor pe piata dulciurilor s-a situat anul trecut la circa 924,5 mil. lei (aproximativ 277 mil. euro), in avans cu 27,4% fata de anul anterior, tabletele de ciocolata mentinandu-se pe primul loc in preferintele consumatorilor, potrivit firmei de cercetare de piata Nielsen. Si anul trecut tabletele din ciocolata au ramas pe primul loc in topul preferintelor consumatorilor romani, cu vanzari de peste 392 de milioane de lei, in crestere cu 10%. Pe locul urmator s-au aflat pralinele, cifrate la 132,6 milioane de lei, cu 47,8% peste nivelul din anul precedent, conform datelor companiei Nielsen. Pe segmentul tabletelor, lider a fost ciocolata cu lapte, cu o pondere de 83,4% in volum, in scadere totusi cu 0,5 puncte procentuale. In ceea ce priveste pralinele, cea mai mare cota de piata, de 18,6%, a fost inregistrata de pralinele asortate, in avans cu 2,8 puncte procentuale. Din punct de vedere valoric, vanzarile napolitanelor invelite in ciocolata au devansat anul trecut figurinele de ciocolata, bomboanele si dropsurile. Astfel, piata totala a figurinelor de ciocolata a fost anul trecut de 57,2 milioane de lei, in avans cu 47,5% . Pe de alta parte, romanii au cheltuit anul trecut mai putini bani pe bomboane, aproximativ 41,6 milioane de lei, in scadere cu 3,2%. In schimb, vanzarile de dropsuri au totalizat 35,2 milioane de lei, aceasta categorie avand cea mai mare crestere valorica din totalul pietei de dulciuri, de 118,3%. Raportat pe tipuri de produse, din punct de vedere al volumului, bomboanele au detinut cea mai mare pondere a vanzarilor in magazinele alimentare, in timp ce crema de ciocolata a avut cel mai ridicat procent pe categoria de hipermarketuri si supermarketuri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO