Companii

Românii au cumpărat mărci private de peste 2,5 mld. euro. Una din trei sticle de ulei este „no-name“. La fel şi una din patru ciocolate

Românii au cumpărat mărci private de peste 2,5 mld....

Autor: Cristina Roşca

10.01.2014, 00:08 149

Mărcile private dezvoltate de lanţurile de magazine au cucerit în ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piaţă, precum uleiul, iaurtul, săpunul sau ciocolata - unde până recent brandurile făceau legea - şi au ajuns la vânzări de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumpărate de români este marcă privată, la fel şi unu din patru iaurturi.

Produse precum Aro (Metro Cash&Carry), K-Classic (Kaufland) sau 365 (Mega Image) au început să îşi facă loc în coşurile românilor în urmă cu circa un deceniu, însă la acel moment ele aveau o cotă de piaţă de doar 1%. La jumătatea lui 2013 ajunseseră la o cotă de piaţă de 15%, iar trendul este ascendent, potrivit datelor companiei de cercetare GfK. În contextul în care comerţul lo­cal  - ce include atât rezultatele reţelelor străine, cât şi ale micilor comercianţi - este evaluat la 16-18 mld. euro, mărcile private reprezintă o piaţă de 2,4-2,7 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă şi a celor de la GfK.

„Mărcile private reprezentau la finalul anului trecut 15% din vânzările de food (produse alimentare). Este posibil ca ponderea lor să ajungă la 30%, dar nu ştiu dacă asta este ceea ce vrem. Depindem de ce va vrea consumatorul“, spune Jean Baptiste Dernoncourt, şeful operaţiunilor locale de 5 mld. lei (1,12 mld. euro) în 2012 ale Carrefour. El spune că era nevoie de aceste produse în contextul în care în ultimii ani marcaţi de criză puterea de cumpărare a românilor a fost tot mai mică.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO