Românii au făcut shopping de 3 mld. euro în decembrie

10 ian 2017 Autori: Cristina Rosca , Mădălina Panaete

Românii au lăsat în magazine în luna decembrie circa 3-3,6 mld. euro, cei mai mulţi bani mergând către alimente, iar restul sumei fiind împărţit între haine, cosmetice, produse electro IT, jucării şi mobilier, potrivit calculelor ZF - pe baza datelor din piaţă. Jucătorii din piaţă spun că au simţit o creştere a vân­ză­rilor în decembrie 2016 comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, măsurile de relaxare fiscală şi majorările salariale făcân­du-i pe români să îşi deschidă mai uşor portofelul în ultima lună din an.

Luna decembrie, sinonimă cu forfota căutării de cadouri, este de departe cea mai bună din an pentru tot comerţul, contribuind cu 25- 30% din încasările anuale în cazul retailerilor de jucării sau electroIT şi cu 13-17% pentru jucătorii din modă. La alimente ponderea variază între 10 şi 12% în funcţie de format.

Pentru industria alimentară şi a băuturilor în general, luna decembrie reprezintă vârful vânzărilor, însă pentru anumite segmente de piaţă ea are o importanţă chiar mai mare.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 10.01.2017

 
Cuvinte cheie:
shopping
, jucarii
, alimente
, consum
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide