Românii au lăsat 3,5 miliarde de euro în decembrie în magazine

7 ian 2016 Autor: Cristina Rosca

Luna decembrie a însemnat pentru comercianţii din România un business de 3,5-3,7 mld. euro, cei mai mulţi bani ai consumatorilor mergând către alimente, iar restul sumei fiind împărţite între haine, cosmetice, produse electroIT, jucării şi mobilier, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă.

Jucătorii din piaţă au spus că în acest an s-a simţit o creştere a consumului, mai exact românii au fost dis puşi să chel tuie mai mulţi bani de sărbători decât anterior, comportamentul fiind impulsionat de reducerea TVA la alimente pe de-o parte (la 1 iunie de la 24% la 9%) şi de evoluţia bună a economiei.

Luna decembrie, sinonimă cu forfota căutării de cadouri, este de de parte cea mai bună din an pentru tot comerţul, contribuind cu până la 30% din încasările anuale în cazul retailerilor de jucării sau electroIT şi cu 13-17% pentru jucătorii din modă. La alimente ponderea variază între 10 şi 20% în funcţie de format.

Decembrie este cea mai bună lună din an atunci când vine vorba de cifra de afaceri pe care o înregistrează comercianţii din România, urmată de luna în care pică sărbătoarea Paştelui.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 07.01.2016

 
Cuvinte cheie:
retail
, cumparaturi
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide