Companii

Românii au lăsat 3,5 miliarde de euro în decembrie în magazine

Foto: Shutterstock

Foto: Shutterstock

Autor: Cristina Roşca

07.01.2016, 00:07 775

Luna decembrie a însemnat pentru comercianţii din România un business de 3,5-3,7 mld. euro, cei mai mulţi bani ai consumatorilor mergând către alimente, iar restul sumei fiind împărţite între haine, cosmetice, produse electroIT, jucării şi mobilier, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piaţă.

Jucătorii din piaţă au spus că în acest an s-a simţit o creştere a consumului, mai exact românii au fost dis puşi să chel tuie mai mulţi bani de sărbători decât anterior, comportamentul fiind impulsionat de reducerea TVA la alimente pe de-o parte (la 1 iunie de la 24% la 9%) şi de evoluţia bună a economiei.

Luna decembrie, sinonimă cu forfota căutării de cadouri, este de de parte cea mai bună din an pentru tot comerţul, contribuind cu până la 30% din încasările anuale în cazul retailerilor de jucării sau electroIT şi cu 13-17% pentru jucătorii din modă. La alimente ponderea variază între 10 şi 20% în funcţie de format.

Decembrie este cea mai bună lună din an atunci când vine vorba de cifra de afaceri pe care o înregistrează comercianţii din România, urmată de luna în care pică sărbătoarea Paştelui.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO