Companii

Românii cheltuie 200 mil. euro pe frigidere, o piaţă dominată de Arctic

Românii cheltuie 200 mil. euro pe frigidere, o piaţă...

Autor: Cristina Roşca

02.07.2015, 00:07 847

Vânzările de frigidere, cea mai mare piaţă din categoria electrocasnicelor mari, estimată la 200 mil. euro anual, vor creşte cu 3% în volum în 2015, acesta fiind al doilea an consecutiv pe plus după doi ani de scădere, arată datele companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

În România, circa 83% din gospodării au frigider, gradul de dotare fiind în uşoară scădere faţă de 2008, ultimul an de boom economic, când produsele electroIT se cumpărau pe bandă rulantă datorită creditelor cu buletinul.

Singura categorie din electroIT-ul mare unde gradul de dotare din România depăşeşte 90% este cea formată din aragazuri. În Germania, cea mai puternică economie europeană, sunt puţine categorii de produse electrocasnice şi electronice de bază unde gradul de dotare coboară sub 90%, potrivit Euromonitor. Piaţa este dominată de producătorul local Arctic, cu cele două branduri ale sale Arctic şi Beko. Producătorul ce deţine o fabrică la Găeşti are o cotă de piaţă în volum de 38%, urmat de Electrolux cu 19%. Cifrele sunt aferente atât vânzărilor de frigidere, dar şi de congelatoare şi combine frigorifice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO