Companii

Românii lasă 14 milioane de euro la automate pe cafea, snacksuri şi sucuri

Românii lasă 14 milioane de euro la automate pe cafea,...

Autor: Cristina Roşca

02.08.2017, 00:07 1617

Românii cheltuie anual aproape 14 milioane de euro pe produsele pe care le cumpără de la automatele de cafea, snackuri şi sucuri sau cărţi. Cei mai mulţi bani, aproa­pe o treime din total, merg către cafea şi produse similare.

„În România piaţa de automate (vending machines) este dominată clar de produsele pe bază de cafea. Vânză­rile de alte băuturi şi de snacksuri sunt mult în urmă“, spun ana­liş­tii companiei de cer­cetare de piaţă Euro­mo­nitor. Ei explică situaţia prin faptul că aceste auto­mate ofertă produsele unor branduri consacrate pe pia­ţa cafe­lei, respec­tiv Tchibo, Doncafe, Lavaz­za sau Jacobs.

De altfel, aceste vân­zări sunt cele care au susţinut creşterea pieţei de profil de la un minim de 10,5 mil. euro în 2009 la 13,8 mil. euro anul trecut.

Pe piaţa locală există circa 80.000 de automate de bă­u­turi calde şi reci şi mâncare, amplasate în spaţiile cu trafic, indiferent că este vorba de clădiri de birouri, universităţi sau staţii de metrou, potrivit estimărilor Asociaţiei Euro­pe­ne pentru Aparate de tip Vending Machines (Euro­pean Vending Association). Principalul avantaj al aces­tor aparate este proximitatea, astfel că un consumator nu mai trebuie să străbată o distanţă prea mare pentru a ajun­ge la un magazin dacă există un automat în clădirea de birouri unde lucrează.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO