Brandul american Starbucks a terminat anul trecut cu afaceri de 76,5 mil. lei în România, marcând o creştere de aproape 40% faţă de anul anterior. Lanţul cuprinde aproape 30 de unităţi şi are o cotă de 2% pe piaţa locală a barurilor şi cafenelelor, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor. „Grupul Amrest (care deţine franciza Starbucks în România - n.red.) a fost liderul pieţei de cafenele şi baruri din România în 2016, cu o cotă de piaţă în valoare de 2%. Popularitatea brandului în rândul consumatorilor de toate vârstele şi expansiunea brandului în oraşele mari din ţară au contribuit la consolidarea acestei poziţii“, spun analiştii Euromonitor. În România, brandul american de cafenele este prezent de circa un deceniu, fiind deţinut de-a lungul timpului de mai mulţi acţionari. Începând cu primăvara anului 2015 franciza Starbucks în România şi Bulgaria se află în portofoliul grupului polonez Amrest. Starbucks este liderul pieţei din România de mai mulţi ani, însă odată cu expansiunea rapidă îşi creşte şi cota de piaţă. Piaţa cafenelelor şi barurilor din România este unul dintre cele mai fragmentate sectoare din economie. „Piaţa de cafenele şi baruri este aşteptată să crească în următorii ani. Creşterea PIB-ului se va reflecta în portofelul consumatorilor atât datorită creşterii salariului minim, cât şi a celui mediu“, potrivit Euromonitor.