Vânzările de maşini pe benzină s-au apropiat în prima jumătate a anului de aproape 60% din totalul volumelor, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe măsură ce aproape toate mărcile auto prezente local au venit cu o ofertă tot mai largă de motoare pe benzină, de cilindree mică şi cu un consum redus de combustibil. Spre comparaţie, în prima jumătate a anului trecut motorizările pe benzină erau la 50% din volum.
Dintre primele cele mai vândute 10 mărci / modele, 5 mărci şi respectiv 8 modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (58,9%).
În ceea ce priveşte autoturismele „verzi“, electrice şi hibride, interesul pentru acestea continuă să crească în acest an, inclusiv pe fondul stimulentelor acordate prin Programul „Rabla Plus“. Ca urmare, după primele 6 luni din 2018, acestea ajung să deţină o pondere de 2,5% din total piaţă, un nivel superior celui de anul trecut, când aceasta era de doar 1,7%. Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, evoluţia este una extrem de încurajatoare, creşterea înregistrată în acest an fiind de 275% pe segmentul celor electrice, cu un total de 390 de unităţi în S1 2018) şi, respectiv Ă64,6% la cele hibride (care totalizează în 2018 un volum de 1.462 de unităţi).