Companii

Românii şi-au deschis buzunarele. Retailerii spun că decembrie a fost mai bun ca în 2010

Românii şi-au deschis buzunarele. Retailerii spun că decembrie a fost mai bun ca în 2010

Foto: Mihai Dăscălescu

Autor: Cristina Roşca

27.12.2011, 17:58 540

Retailerii au aşteptat tot anul venirea lunii decembrie, considerată cea mai bună din an din punctul de vedere al vânzărilor. În condiţiile în care consumul a scăzut cu 4,5% în primele zece luni din an, retailerii şi-au pus toate speranţele în luna decembrie când românii cheltuie mai mult cu ocazia sărbătorilor de iarnă.

Cum a fost de fapt decembrie până acum? Retailerii spun că vânzările au fost peste cele aceeaşi perioadă din 2010.

"Vânzările per total au crescut în decembrie cu două procente. Există variaţii în funcţie de magazin, însă per total avansul este de 2%", spun reprezentanţii Cora, care deţin pe piaţa locală 8 magazine. Creşterea vânzărilor a avut loc în contextul în care compania a deschis trei noi unităţi în acest an.

Retailerul belgiano-francez mai anunţă că vânzările din ultima lună din an reprezintă 10% din totalul vânzărilor anuale.

În condiţiile în care anul trecut afacerile companiei au fost de 327,8 mil. euro, iar estimările pentru acest an sunt de uşoară creştere, în decembrie vânzările urmează să se situeze între 33 şi 35 mil. euro, potrivit calculelor ZF. Calculele ZF au la bază cifra de afaceri de anul trecut, estimarea pentru acest an şi ponderea vânzărilor din decembrie.

Philippe Lejeune, şeful Cora spune că în ultima lună din an cei mai mulţi români cumpără jucării şi mâncare, iar între alimente ciocolata este cel mai bine vândut produs.

În topul vânzărilor la Lidl, cel mai nou jucător din retailul modern, se găsesc alimentele, produsele proaspete, fructele şi legumele.

"În ceea ce priveşte produsele cu vânzări crescute, putem menţiona mezelurile Pikok, brânzeturile şi produsele lactate Pilos, cozonacii cu diverse umpluturi, dar şi portocalele", spun reprezentanţii Lidl.

În ceea ce priveşte evoluţia vânzărilor faţă de perioada similară a anului trecut, germanii nu oferă informaţii, acesta fiind primul an de prezentă pe piaţă. Lidl a preluat oficial în acest an lanţul de magazine de tip discount Plus.

Oficialii de la Billa, lanţul de supermarketuri cu vânzări de circa 277 mil. euro, spun la rândul lor că vânzările lunii decembrie au fost mai bune comparativ cu aceeaşi periodadă a anului trecut.

ZF a trimis o solicitare către toţi jucătorii din retailul modern privind vânzările din decembrie şi cele mai cumpărate cinci produse. Cu excepţia Cora, Billa şi Lidl, companiile de profil nu au răspuns solicitării ZF sau au spus că aceste date ţin de strategia internă a companiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO