Romcarbon investeşte 8,6 milioane de euro în extinderea fabricii din Buzău

31 oct 2011 Autor: Laurentiu Cotu

Producătorul de mase plastice Romcarbon Buzău (ROCE), controlat de investitori taiwanezi, derulează o investiţie de peste 36 mil. lei (circa 8,6 mil. euro), care vizează achiziţia de noi tehnologii de producţie pentru materiale compozite (ansamblu de materiale distincte dezvoltate pentru industria aerospaţială), dar şi în reabilitarea şi extinderea unităţii de producţie existente.

Proiectul de investiţii va beneficia de sprijin financiar nerambursabil de peste 3,2 mil. euro, investiţia fiind susţinută şi prin contractarea unor credite bancare şi din fondurile proprii ale companiei. "Proiectul se află în curs de implementare şi prevede achiziţia de noi tehnologii de producţie. Un alt proiect, demarat la finele anului trecut, constă în înfiinţarea unui nou centru specializat pe gestiunea deşeurilor industriale, care să ofere servicii integrate de colectare, transport şi valorificare", au declarat reprezentanţii Romcarbon.
Totodată, compania mai derulează în prezent un program investiţional în valoare de 5 mil. euro în vederea creşterii capacităţii de termoformare (procesarea materialelor plastice) prin achiziţia unor utilaje.

Compania şi-a bugetat pentru acest an o cifră de afaceri de 103,4 mil. lei (24,6 mil. euro), în scădere cu circa 8% faţa de anul trecut. În 2010 afacerile companiei au crescut cu 47%, la circa 113 mil lei (26,8 mil. euro), însă producătorul de mase plastice din Buzău a înregistrat pierderi nete de 530.000 de lei (125.000 de euro), faţă de un profit net de aproape 2 mil. lei (470.000 de euro) în 2009.

Afacerile companiei au scăzut în primul semestru din acest an cu 7,7%, la 53,1 mil. lei (12,6 mil. euro).
"În acest an am reuşit să reducem costurile de producţie şi să câştigăm noi parteneriate. În ceea ce priveşte piaţa de ambalaje, aceasta este strâns legată de evoluţia sectorului industrial, alimentar sau agrar. Totuşi, se constată tendinţa oamenilor de a renunţa la bunurile de larg consum în favoarea alimentelor, aspect ce avantajează producătorii de ambalaje", mai spun reprezentanţii companiei.

Conducerea companiei spune că în ceea ce priveşte producţia de filtre auto, piaţa de piese de schimb cunoaşte o regresie

Principala piaţă pe care compania activează în prezent este cea a filtrelor auto şi industriale, procesul de vânzare realizându-se în proporţie de 80% prin intermediul distribuitorilor de piese auto. Principalii clienţi ai Romcarbon pe acestă piaţă sunt Giramex Mioveni, Clio Comserv, Tehnodinamic, Autocolor, Chevron România sau Liquid Technology. În ceea ce priveşte filtrele industriale produse de Romcarbon, acestea sunt vândute direct către diverse companii precum OMV Petrom, Rompetrol Logistics sau Max Streicher.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 31.10.2011

 
Cuvinte cheie:
Romcarbon
, investitii
, mase plastice

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide