Companii

Salariile din auto, de zece ori mai mici în România faţă de Germania

Salariile din auto, de zece ori mai mici în România faţă de Germania
15.07.2010, 23:45 335

Salariul mediu brut din industria auto locală a atins un nivelde 5,8 dolari (4,6 euro) pe oră în 2009, potrivit unui indexeuropean de cost al forţei de muncă citat de BloombergBusinessweek, adică în jur de 800 de euro pe lună.
Comparativ cu anul 1999, atunci când Renault a preluat Dacia,creşterea este de aproape 130%, dar chiar şi la acest nivelveniturile înregistrate de salariaţii din industria auto de pepiaţa locală sunt de zece ori mai mici decât în Germania şi de optori sub cele din Franţa. "Aparent, procentul de creştere din 2009faţă de 1999 este unul care îngrijorează, dar importantă este şibaza, care în urmă cu zece ani era sub orice critică", a spusConstantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, care maideţine şi funcţia de preşedinte al Asociaţiei Constructorilor deAutomobile din România.
Spre comparaţie, potrivit datelor Institutului Naţional deStatistică, salariul mediu brut în domeniul fabricării de maşini,utilaje şi echipamente a fost anul trecut de 435 de euro.
Pe de altă parte, dacă aceste creşteri reprezintă o veste bunăpentru angajaţi, per total dacă acest trend continuă, ar puteaafecta investiţiile viitoare.
"Dacă aceste creşteri salariale vor urma acelaşi trend ascendent caîn ultimii trei ani, România riscă să-şi piardă atractivitatea înfaţa investitorilor străini. La Dacia numai anul acesta au crescutsalariile cu 21% comparativ cu anul anterior, iar salariile celorde la Dacia le influenţează şi pe cele din industria orizontală şichiar şi pe cele de la Ford România", a declarat ConstantinStroe.
La începutul acestui an salariul mediu net la Dacia era de 1.700 delei (405 euro), iar în cazul unui muncitor din uzină acesta era deaproximativ 1.540 de lei (360 de euro).
Şi în cazul producătorului de componente auto Schaeffler, caredeţine o fabrică de rulmenţi la Braşov, salariul mediu net s-aredus de la 1.585 de lei în 2008 (430 de euro) la 1.465 de lei în2009 (345 de euro).
Vicepreşedintele Dacia a subliniat că în regiune şi chiar în Europaexistă state cu forţă de muncă ieftină fără perspective decreşteri, care vor deveni din ce în ce mai atractive.
Renault va finaliza în 2012 o nouă uzină în Maroc la Tanger pentrumarca Dacia în urma unei investiţii de aproximativ 1 mld. euro şicare va avea o capacitate de 400.000 de unităţi, faţă de 360.000 demaşini cât are în prezent fabrica de la Mioveni.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO