Companii

Scandalul zilei: A fost furat sau nu brandul României? 900.000 de euro pentru un logo de 250 de dolari

Scandalul zilei: A fost furat sau nu brandul României?
29.07.2010, 13:57 943

Blogul piticu.ro a prezentat joi mai multe asemănări între brandulturistic al României, lansat la Shanghai şi cel al unui proiect deautobuze ecologice, al cărui cost s-ar fi ridicat la 250 dedolari.

Conform autorului, ambele logo-uri au în comun acelaşi element,o frunză, aproape identică ca formă şi culoare în cele douăimagini.

Ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului Elena Udrea adeclarat joi la Shanghai, întrebată dacă logoul brandului turistical României a fost preluat de pe internet, că nu ştie cum s-alucrat la brand şi că acesta a fost predat ministerului odată cudrepturile de autor asupra lui, informează Mediafax.

"Nu mă pricep la branduri şi mărci, dar acest produs a fostachiziţionat în urma unei licitaţii publice de la o mare companiede branding din lume, care a lucrat la brandurile Spaniei, Greciei,Croaţiei, Cubei şi altele", a declarat Udrea la conferinţa de dupălansarea brandului.

Ea a adăugat că brandul a fost predat ministerului cu toatedrepturile de autor. Firma care l-a creat a garantat pentru eldreptul de proprietate internaţională, a spus Udrea.

"Din punctul nostru de vedere suntem în deplină legalitate. N-aşputea eu să vă răspund cum s-a lucrat la acest brand, dar avemgaranţia că cei care au creat brandul sunt responsabili şi aurespectat toată legislaţia", a mai spus ea.

Crearea şi promovarea brandului turistic, finanţate din fondurieuropene, fac parte dintr-un proiect de promovare a potenţialuluituristic al României, pentru care sunt alocaţi 75 mil. euro până lafinalul anului 2013. Pentru realizarea brandului s-au cheltuit pânăîn prezent 900.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO