Scania: Constructiile si agricultura vor sustine piata camioanelor in acest an

26 feb 2009 Autor: Alexandru Anghel

Scania Romania, filiala locala a constructorului suedez de autocamioane, estimeaza ca in acest an comenzile vor veni in continuare din partea companiilor de constructii, dar si din agricultura, insa piata se va situa sub nivelul din 2008.

In 2008 vanzarile de autocamioane cu o masa de peste 18 tone au depasit 7.600 de unitati, insa vanzarile au inregistrat un declin in a doua parte a anului, rezultatul final fiind cu 22% sub vanzarile din anul precedent, potrivit statisticilor Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile.
"Anul 2008 a avut un start extrem de bun, dar s-a incheiat cu o reducere masiva a comenzilor. Credem ca cele mai multe comenzi ar putea veni in acest an din sectorul constructiilor, dar si din domenii precum agricultura", a declarat Mihai Pasol, director de marketing al Scania Romania.
Scania a inregistrat in 2008 o cifra de afaceri de aproape 45 de milioane de euro (165 de milioane de lei), in crestere cu 23,7% (36% in lei), fata de rezultatul anului anterior. Compania a livrat pe plan local 392 de autocamioane, in scadere cu 25% fata de comenzile inregistrate in 2007. Vanzarile de autocare si autobuze au ajuns la 29 de unitati.
"Avem un parteneriat cu atelierele Grivita pentru productia de autobuze.
Scania importa sasiul si grupul motor, iar caroseriile vin de la HES. Autobuzele asamblate, 29 de unitati, au fost livrate catre Primaria Targu-Jiu", a declarat Pasol.
Vanzarile de autocare si autobuze s-au mentinut la un nivel redus, majoritatea transportatorilor pre-ferand sa achizitioneze aceste autovehicule de la dealeri straini, pre-cum cei din Germania, unde beneficiaza de reduceri mai mari.
"Transportatorii precum Atlassib sau Eurolines au dezvoltat relatii cu dealerii straini inainte ca reprezentantele locale sa fie prezente sau la fel de puternice ca in prezent, iar aceste parteneriate se pastreaza", a spus Pasol.
Scania Romania realizeaza o parte din activitatile de intretinere pentru flota Eurolines, in mare parte formata din autocare Scania.
Cresterea afacerilor la aproape 45 de milioane de euro a fost explicata de reprezentantii companiei prin dezvoltarea pe sectorul serviciilor postvanzare in paralel cu reducerea comenzilor pentru vehicule noi. Pentru 2009 compania prognozeaza in continuare o scadere a vanzarilor si urmeaza sa mentina planul de extindere.
"Am luat in calcul un nivel al vanzarilor de autocamioane sub cel de anul trecut, dar prin extinderea retelei cu doi noi dealeri in Constanta si Cluj speram sa crestem partea de aftersales si sa ne mentinem rata de profitabilitate", a spus Pasol.
Totodata Scania estimeaza ca in acest an vanzarile de autocamioane second-hand vor fi mai mari comparativ cu 2008, pe fondul intensificarii unor activitatii de tip trade-in, in care clientul preda un autocamion rulat care reprezinta avansul pentru achizitia unuia nou.
Anul trecut, la fel ca si in cazul pietei automobilelor, importurile de autocamioane second-hand au depasit volumul celor noi, trend ce se va mentine, potrivit reprezentantilor companiei, si in prezent, in conditiile in care accesul la finantari este in continuare dificil pentru companii.
"Totusi, tinand cont de faptul ca segmentul de constructii este cel care probabil va furniza cele mai multe comenzi si ca in acest segment parcurile de autocamioane rulate nu sunt mari, credem ca va exista cerere si pentru autocamioane noi", a spus Pasol.
Cel mai mare client al companiei este compania de constructii ARA, care intr-un interval de doi ani a achizitionat aproximativ 70 de autocamioane.
 

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.02.2009

Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
Cuvinte cheie:
Scania
, constructii
, agricultura
, piata camioanelor
Vizualizari:
Printeaza
Intră în comunitatea Facebook Ziarul Financiar, locul unde ziarul vorbeşte cu tine
vreaupresedinte.ro
Inchide