Companii

Schaeffler: Suntem la 55% fata de ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009

Schaeffler: Suntem la 55% fata de ceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009

In februarie producatorul a pus in functiune proiectul de forjare-laminare pentru inele mari de rulmenti, cu un diametru de la 600 la 3.200 mm

05.11.2009, 23:26 179

Compania produce in fabrica din judetul Brasov rulmenti sicomponente pentru masini si utilaje. "Acum suntem la 55% fata deceea ce planuisem sa facem in Romania in 2009, iar la final de ancred ca vom termina aproape egal cu nivelul de anul trecut sau la98% din total. In decembrie si ianuarie sunt comenzi, dar la unnivel mai mic", a declarat Alexandru Blemovici, directorulfabricii.
Managerul fabricii a explicat ca in ultimele luni nu s-a observatin industria de profil o revenire a comenzilor, iar piata totala acrescut cu maxim 1-2% fata de nivelul mediu al primuluisemestru.
Compania, care are 3.000 de angajati, a aplicat la inceputul anuluiun program de reducere a costurilor, pentru adaptarea la un nounivel al comenzilor, care a inclus reducerea costurilor culicentele de software si combustibil, concediu prelungit desarbatori pentru angajati si disponibilizarea a aproape 300 deoameni.
"Am mai avut si o usoara scadere naturala a numarului de salariati,respectiv 10-20 de oameni lunar. Acum avem circa 2.900 de angajati,dar intentionam sa pastram numarul lor stabil", a spusBlemovici.

Auadus 50 mil. euro la capital
Schaefller este unul dintre cei mai mari investitori din industriaproducatoare de masini de pe plan local, astfel ca investitiilerealizate din 2002, cand a fost inaugurata fabrica din Brasov, panain prezent, au depasit 260 de milioane de euro.
Bugetul initial de investitii pentru anul in curs era stabilit la95 de milioane de euro, din care 50 de milioane de euro au fostadusi ca aport in numerar la majorarea de capital a filialeilocale.
In luna februarie producatorul a pus in functiune proiectul deforjare-laminare pentru inele mari de rulmenti, cu un diametru dela 600 la 3.200 de milimetri, iar la jumatatea anului a inauguratsi proiectul turnatoriei de alama.
Pe plan local, in industria producatoare de rulmenti mai activeazacompaniile Rulmenti Barlad (Kombassan), Koyo Alexandria si TimkenPloiesti, foste companii de stat care au fost privatizate catreproducatori europeni sau mondiali.
"Noi cred ca avem un pic de avantaj, pentru ca atunci cand nu suntcomenzi
intr-un segment, sunt in altul. Activitatea nu este cum amplanificat, dar finalul de an nu va fi ca in 2008. Toata lumea stieca decembrie este o luna slaba, dar nu ma astept sa trebuiasca satrimetem oamenii acasa", a declarat Blemovici.
Rulmenti Barlad (URB), detinut de grupul turc Kombassan, a anuntatca pentru 2009 estimeaza rezultate financiare mai scazute cu panala 30% in urma scaderii comenzilor.
Si Urb a derulat un program de restructurare in primul trimestru,astfel ca a redus personalul cu 800 de angajati, la circa 2.000 deoameni in prezent.
Koyo Romania, filiala locala a producatorului japonez Koyo, aanuntat in luna iulie ca va concedia 650 din cei 2.000 de angajatiin urma injumatatirii productiei. Schaeffler a finalizat lainceputul acestui an, la nivel international, preluarea grupuluigerman Continental, valoarea tranzactiei fiind de 12 miliarde deeuro.
Compania nu a anuntat integrarea operatiunilor sub acelasi nume. InRomania, afacerile cumulate ale celor doua companii au depasit anultrecut 580 mil. euro.

100.000 de euro anual pentru studiile copiilorangajatilor

Producatorul de rulmenti a lansat in luna iunie programul"Economii pentru studiile copiilor angajatilor", care presupuneacordarea unei sume lunare pentru copilul fiecarui angajat, sumacare este directionata in conturi de economii individuale laBRD.
Potrivit reprezentantilor companiei, pana la varsta de 20 de anifiecare copil primeste cate un leu in fiecare zi, banii fiindfolositi pentru finantarea studiilor. "Este un program pe care l-amimplementat in fabrica noastra. Oricum acordam prime pentru copii,dar in felul acesta realizam un fond, la care pot contribui siparintii, pentru educatie. Anual se strang mai mult de 250 de lei,la care se adauga si o prima de 40 de lei acordata de 1 iunie", adeclarat Alexandru Blemovici, directorul fabricii Schaeffler dinBrasov. Compania are 3.000 de angajati, iar numarul angajatilorcare au copii sub 18 ani si au fost inclusi in program este de1.500. Potrivit cifrelor furnizate de Schaeffler, cheltuielilecompaniei pentru fondurile de studii ajung anual la circa 110.000de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO