Companii

Schwartz, Otter: Faceţi business şi nu mai visaţi la creşterile din anii de boom

Schwartz, Otter: Faceţi business şi nu mai visaţi la creşterile din anii de boom

Foto Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

23.08.2012, 00:07 2116

Filip Schwartz, acţionarul ma­jo­ri­tar şi directorul executiv al grupului Ot­ter Distribution, compania care adu­ce în România primele două cele mai vândute mărci de pantofi din lume (Clarks şi Ge­ox), spune că pentru a re­zis­ta în mediul economic ac­tual trebuie să priveşti aceas­tă perioadă ca una de nor­malitate şi nu ca pe una de criză. Mai mult, tre­buie să te adaptezi la con­diţiile actuale din pia­ţă şi să nu aştepţi re­ve­ni­rea creşte­rilor din pe­rioadă de boom.

"Despre anul 2009 pu­tem spune că a fost unul de criză, un an în care datele economice s-au înrău­tă­ţit semnificativ, în care a fost nece­sa­ră o ajustare puternică a costurilor. Acum, deşi puterea de cumpărare con­ti­nuă să fie redusă şi concurenţa este pu­ternică, trebuie să îţi desfăşori busi­nes­sul în condiţiile date. Ultimii ani au fost relativ liniari, deci există mai multă pre­dictibilitate decât atunci", spune el.

Antreprenorul de­ţine pe piaţa locală gru­pul Otter Distribution, cu afaceri de 16,5 mil. euro anul trecut, care cu­prinde cinci lanţuri de maga­zine: Otter (33 de magazine multi­brand), Aldo (4 maga­zi­ne mono­brand), Ge­ox (4 magazine mo­no­brand), Clarks (2 ma­gazine monobrand) şi Pro­menade (3 magazi­ne multibrand). Pentru acest an antre­prenorul esti­mea­ză un avans de 10% pe fondul atragerii în portofoliu a brandului Aldo şi pe fon­dul expansiunii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO