Filip Schwartz, acţionarul majoritar şi directorul executiv al grupului Otter Distribution, compania care aduce în România primele două cele mai vândute mărci de pantofi din lume (Clarks şi Geox), spune că pentru a rezista în mediul economic actual trebuie să priveşti această perioadă ca una de normalitate şi nu ca pe una de criză. Mai mult, trebuie să te adaptezi la condiţiile actuale din piaţă şi să nu aştepţi revenirea creşterilor din perioadă de boom.
"Despre anul 2009 putem spune că a fost unul de criză, un an în care datele economice s-au înrăutăţit semnificativ, în care a fost necesară o ajustare puternică a costurilor. Acum, deşi puterea de cumpărare continuă să fie redusă şi concurenţa este puternică, trebuie să îţi desfăşori businessul în condiţiile date. Ultimii ani au fost relativ liniari, deci există mai multă predictibilitate decât atunci", spune el.
Antreprenorul deţine pe piaţa locală grupul Otter Distribution, cu afaceri de 16,5 mil. euro anul trecut, care cuprinde cinci lanţuri de magazine: Otter (33 de magazine multibrand), Aldo (4 magazine monobrand), Geox (4 magazine monobrand), Clarks (2 magazine monobrand) şi Promenade (3 magazine multibrand). Pentru acest an antreprenorul estimează un avans de 10% pe fondul atragerii în portofoliu a brandului Aldo şi pe fondul expansiunii.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels