Companii

Seful Best Western crede ca reducerile de pret nu sunt o solutie buna pentru hotelieri

Seful Best Western crede ca reducerile de pret nu sunt o solutie buna pentru hotelieri

Malin Malineanu, development coordinator al Best Western Romania: Sunt convins ca piata nu isi va reveni in acest an, iar in 2010 presiunea va continua. Cred ca nu am atins deocamdata nivelul inferior la care se poate ajunge pentru a putea vorbi de revenire.

04.03.2009, 00:00 146
Malin Malineanu, development coordinator al Best Western Romania, unul dintre cele mai extinse lanturi hoteliere de pe piata locala, cu 12 unitati afiliate pana in prezent, spune ca am putea asista la o canibalizare a tarifelor pe piata locala, inregistrandu-se deja scaderi de circa 20%-30%.
"Cel mai facil pas pe care il poti face e sa reduci pretul. Din pacate, acest lucru nu este o solutie, mai ales ca nu iti aduce si un supliment de trafic. La nivel de piata vedem deja scaderi masive de tarife. In treimea superioara a ofertei hoteliere (de la trei stele in sus) au fost scaderi si de 20-30%. Dupa o scadere a preturilor, o revenire va fi foarte grea", a spus Malineanu. Pana in prezent hotelierii de pe piata nu au facut publice scaderi de tarife, insa au precizat ca opereaza promotii pentru clientii corporate, care le asigura in general cea mai mare parte din venituri.
Malineanu a adaugat ca proprietarii se obisnuiesc foarte greu cu noile conditii de pe piata dupa o perioada in care cererea era mai mare decat oferta si se inregistrau cresteri de la an la an.
"Cred ca ne asteapta un an foarte greu. In primul rand va fi greu pentru ca managementul si proprietarii va trebui sa se obisnuiasca cu un nou climat. Pana in 2008 au fost ani foarte buni, tariful mediu a crescut, la fel si traficul, ceea ce a dus la aplatizarea vigilentei, mai ales pe vanzari", a spus Malineanu, care considera ca lupta pe tarife ar putea continua si in perioada urmatoare. "Daca continua acest trend, am putea vedea injumatatirea tarifului mediu", spune reprezentantul Best Western.
Pe de alta parte, presiunea pe costuri va face mai grea decizia de afiliere a proprietarilor.
"In perioade in care competitivitatea hotelurilor e pusa la incercare, iar argumentele de vanzare nu mai functioneaza, apartenenta la un lant este critica. Pe de alta parte, se poate intampla ca din cauza resurselor financiare limitate sa nu se faca pasii necesari in vederea afilierii", a spus Malineanu. Lantul Best Western urmarea ca in acest an sa ajunga la 16 unitati pe piata locala, insa in actualul context numarul de noi hoteluri afiliate va fi probabil mai scazut.
"Cred ca targetul de 16 hoteluri pe care il aveam pentru acest an e destul de indraznet avand in vedere conditiile de pe piata. Vom afilia in perioada urmatoare un hotel la Iasi si suntem in negocieri si in Oradea, precum si in Capitala, unde in afara de hotelul Stil mai vrem sa afiliem o unitate", a spus Malineanu. In Capitala, brandul Best Western era pus pana in acest an pe hotelul Parc, care a fost insa afiliat la Ramada.
Ca numar de unitati, Best Western este cel mai extins brand de pe piata locala, alaturi de Ramada cu sapte unitati afiliate sau Golden Tulip cu sase unitati. Hotelurile afiliate la Best Western urmau sa ruleze anul trecut circa 16 milioane de euro, insa rezultatele pe ultimul trimestru au situat cifra de afaceri sub targetul initial.
"Nu avem rezultatele cumulate pe anul trecut, insa ultimul trimestru din 2008 a avut un impact negativ asupra estimarilor pentru hotelurile afiliate la Best Western pe piata locala", a spus Malineanu, care considera ca piata isi va continua scaderea si in perioada urmatoare.
"Sunt convins ca piata nu isi va reveni in acest an, iar in 2010 presiunea va continua. Cred ca nu am atins deocamdata nivelul inferior la care se poate ajunge pentru a putea vorbi de revenire", a spus reprezentanul Best Western, care a amanat deschiderea unitatii de cinci stele pe care o programase pentru piata din Bucuresti.
"Tot esafodul cererii va cobori cu doua sau trei trepte si de aceea cea mai mare presiune va fi pe patru si cinci stele, in timp ce piata de trei stele va fi cea mai putin afectata", a spus Malineanu.
In Romania sub 1% din hotelurile existente sunt afiliate la lanturile internationale, potrivit reprezentantilor din domeniu. Lanturile existente pe piata si-au anuntat insa intentiile de extindere. In afara de Golden Tulip, Best Western sau Wyndham (care detine branduri precum Ramada sau Howard Johnson) si Hilton, Marriott sau Accor au afirmat ca sunt in negocieri pentru afilierea unor noi proprietati. In timp ce Hilton a semnat afilierea celui de-al doilea hotel din Romania la Sibiu, Accor poarta negocieri pentru intrarea cu brandul Novotel la Timisoara si continua sa extinda lantul Ibis pe plan local prin parteneriatul cu grupul Continental, controlat de omul de afaceri Radu Enache. In acelasi timp brandul de cinci stele Sheraton al lantului Starwood Hotels & Resorts Worldwide va fi prezent in Romania la Cluj, in proiectul Sigma Towers, dezvoltat de omul de afaceri Arpad Paszkany.
De piata locala s-au mai aratat interesate lanturi precum Four Season, Hyatt, Kempinski sau Movenpick.
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO