Companii

Şeful Coca-Cola HBC: Brandurile alimentare româneşti nu pot ieşi la export fără infrastructură

Şeful Coca-Cola HBC: Brandurile alimentare româneşti...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

27.10.2016, 00:07 843

Jaak Mikkel, director general al Coca-Cola HBC Româ­nia, crede că un rol esenţial în creşterea brandurilor româneşti de alimente şi băuturi la export îl are infrastructura, fără de care producătorii locali nu pot fi competitivi la nivel european.

„Industria alimentară şi a băuturilor are fără îndoială poten­-ţial de creştere, atât pe piaţa locală, cât şi la export. Principala piedică în a ieşi la export este infrastructura. Vorbim de o industrie în care produsele au valoare mică, dar se transportă în vo­lume mari. Pentru a putea fi competitiv în această piaţă trebuie să transporţi marfa în afara ţării cât mai eficient cu putinţă.“

Industria alimentară este motorul de creştere al expor­tu­ri­lor brandurilor româneşti. Astfel, din exporturile de 52 mld. euro ale României, multinaţionalele au 68%. În schimb, în in­dustria alimentară capitalul străin nu aduce decât 30%, „regu­lile“ fiind făcute de români. Astfel, şansa brandu­ri­lor româ­neşti la export este susţinută în special de firmele din industria alimentară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO