Companii

Şeful Cotroceni Park: Magazinele au reduceri atât de mari, că mi-e greu să umblu prin mall fără să cumpăr

Israel Visel, shopping  center manager al Cotroceni Park

Israel Visel, shopping center manager al Cotroceni Park

02.08.2010, 23:47 116

Holurile mallului Cotroceni Park din Bucureşti erau destul depopulate luni, la orele amiezii. În timp ce unii vizitatori păreaumai mult să se ferească de cele 35 de grade de afară, alte doamneşi domnişoare luau la rând magazinele ale căror vitrine erau înmare măsură acoperite de afişele care anunţau procentele dereduceri.

"Toate magazinele au promoţii dramatice şi au încercat să vinăcu cele mai bune oferte în această perioadă. Mie personal îmi estegreu să mă plimb pe coridoarele mallului fără să cumpăr câte ceva,văzând numărul mare de oferte", spune zâmbind Israel Visel,shopping center manager al Cotroceni Park.

Criza îşi lasă amprenta asupra vânzărilor realizate deretaileri, astfel că în lipsa reducerilor, vânzările ar fi mult maislabe. Nu toţi chiriaşii îşi permit însă să îşi reducă marjele deprofitabilitate, în condiţiile în care Cotroceni Park esteconsiderat un mall scump, cu un nivel mediu al chiriilor de circa30 euro/metrul pătrat, potrivit decla raţiilor făcute la momentulinaugurării.

30 de spaţii disponibile

"Au fost închise 13-14 magazine, dar majoritatea au ajunsîn lichidare. Nu le-am închis eu. În jur de 10 au fost dejaînlocuite, iar în prezent mai avem aproximativ 30 de spa ţiidisponibile. Gradul de ocupare s-a menţinut însă cons tant la95-96% din suprafaţa mallului", declară Visel. Cei mai marichiriaşi ai mallului sunt nume importante din rândul retailerilorinternaţionali (Real, Inditex, C&A, Mango sau New Yorker), carenu au început deocamdată să închidă din magazinele din România, bachiar au continuat să se extindă în anumite proiecte. Aceştiretaileri îşi permit în această perioadă să reducă preţurileproduselor comercializate şi chiar să atragă finanţări pentru noimagazine.

"Marii retaileri pot gestiona reducerile şi vor fi mai puternicidupă această perioadă. Criza aduce anumite avantaje pentru acestecompanii", spune Visel.

Din toamna acestui an mallul din Cotroceni va avea şi o sală defitness în zona situată deasupra hiper marketului Real, în jurulcăreia va fi amenajat şi un nou spaţiu de joacă şi o zonă debaby-sitting "pentru ca părinţii care merg la sală să îşi ştiecopiii supravegheaţi".

"Pentru a extinde gama serviciilor oferite, la jumătatea luniiseptembrie va fi deschisă sala de fitness Pure Health, care va aveaabonamente de la 25 de euro lunar. În plus, tot atunci vom inauguraşi un nou spaţiu de joacă pentru copii într-o zonă de circa 3.000de metri pătraţi din apropierea sălii de fitness. Spaţiul va aveatrambuline, două trenuleţe, maşinuţe şi alte jocuri electronice", amai spus reprezentantul Cotroceni Park.

Mallul este deja considerat de către consultanţii imobiliaridrept centrul comercial cu cea mai bună ofertă pentru distracţiidatorită sălii de cinematograf IMAX, a patinoarului, a trenuleţuluicare străbate culoarele mallului, a bărcuţelor pentru copii sau apistei de karting.

Visel spune că o familie poate petrece liniştită o zi în mallfără să se plictisească şi îşi face calculele privind număruloamenilor către care se adresează pe perioada verii.

Peste 70% din investiţie a fost susţinută dintr-uncredit

"Noi estimăm că în Bucureşti sunt circa 3,5 milioane delocuitori. Dintre aceştia, să spunem că 500.000 sunt studenţi, carepleacă vara acasă. Alţi 500.000 să spunem că pleacă în fiecaresăptămână în vacanţă. Mai spunem că încă un milion nu intră întargetul mallului. Rămân încă un milion şi jumătate de oameni careau timp şi nu prea au alternative pentru distracţie în Bucureşti",calculează Visel. El nu prezintă în schimb calculele privindveniturile încasate din chirii. Mai bine de 70% din investiţia înmall a fost realizată printr-un credit de 234 de milioane de eurode la Hypo Real Estate, care va trebui rambursat.

"Cifrele privind veniturile din chirii sunt confidenţiale",spune zâmbind Visel, care a venit în România în urmă cu trei ani,cu puţin timp înaintea începerii lucrărilor la mall.

"Important este că am dovedit că acest mall are un concept bun,care funcţionează pe piaţa locală. Este un mall care sediferenţiază clar de alte centre comer ciale".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO