Companii

Şeful DB Schenker România: Mai repede ajungem cu bicicleta de la Arad la Bucureşti decât cu trenul de marfă

Şeful DB Schenker România: Mai repede ajungem cu...

Autor: Mirabela Tiron

16.09.2014, 15:09 1318

Albin Budinsky, directorul general al companiei de transport marfă şi logistică DB Schenker, spune că infrastructura deficitară, cea feroviară, rutieră şi navală, este un mare dezavantaj pentru România, în condiţiile în care mulţi investitori sunt descurajaţi să vină pe piaţa românească.

“În România, o ţară aşa mare, sunt 600 de kilometri de autostradă. În Austria avem 1.800 de kilometri de autostradă. Ne afectează pe noi? Nu, pentru că toţi ceilalţi jucători de pe piaţa locală de transport se confruntă cu această situaţie, pentru toată lumea este aceeaşi viteză de transport. Pe calea ferată viteza de transport a trenurilor de marfă este de 25 de kilometri pe oră. Adică de la Arad la Bucureşti se ajunge mai repede cu bicicleta decât cu trenul de marfă”, a spus el, în cadrul unui eveniment despre relaţiile româno-austriece. DB Schenker, cu afaceri de 82 de milioane de euro anul trecut, este deţinută de Deutsche Bahn AG.

Ultimii 20 de ani au fost ani pierduţi pentru infrastructura feroviară, având în vedere lipsa de măsuri în modernizarea liniilor ferate. “Am învăţat la şcoală că transportul cu  maşina este rapid iar cel cu trenul este ieftin. În România se dovedeşte de fapt că cel cu maşina este lent iar cu trenul este scump. Cred că soluţia este privatizarea companiilor din aceste domenii”, a spus el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO