Mircea Vlah, şeful companiei Dumagas, unul din cei mai mari transportatori de pe piaţă, cu afaceri de 42 milioane de euro anul trecut, spune că în primul trimestru din acest an cea mai mare creştere, de 15%, a fost înregistrată de transportul intern de mărfuri, susţinută de comenzile venite de la retaileri.
„Marii retaileri generează 55% din businessul nostru pe transport domestic, au devenit clienţii cu cea mai importantă contribuţie. Cererea pentru transportul de mărfuri la magazinele din ţară este în creştere, asistăm la un boom datorită expansiunii lor“, a declarat pentru ZF Mircea Vlah, directorul general al Dumagas. Transportul domestic înseamnă 40% din businessul Dumagas, iar cel internaţional reprezintă 60%.
În acest an, retailerii plănuiesc să deschidă peste 300 de magazine, cel mai puternic ritm de expansiune de la lansarea comerţului modern în România în 1996.
Creşterea consumului în ultimii doi ani a impulsionat planurile de dezvoltare ale retailerilor, un rol important jucând majorările salariale dar şi reducerea TVA-ului la bunurile nealimentare. Pe piaţa locală sunt prezenţi Kaufland, Carrefour, Lidl, Auchan, Metro Cash & Carry, Mega Image, Profi, Cora şi alţi jucători.