Companii

Şeful Flanco: Criza a trecut, oamenii încep să cumpere iar frigidere şi maşini de spălat

Dragoş Sîrbu, CEO al Flanco: „Se vede că românii şi-au recăpătat încrederea şi că sunt mai dispuşi să consume. De asemenea, se simte o  revenire a creditelor de consum, motiv pentru care cel mai puternic avans a fost înregistrat de categoria electrocasnicelor de mari dimensiuni, de 15% în acest an.“

Autor: Cristina Roşca

14.06.2014, 15:53 491

Piaţa de electroIT în general şi cea de electrocasnice mari în particular au fost printre cele mai lovite de criza financiară, pierzând în această perioadă aproape jumătate din valoare. Începând cu 2009 românii au devenit tot mai reticenţi în a cheltuit sume mari de bani, iar creditele ieftine au secat, astfel că achiziţiile de frigidere sau maşini de spălat au fost realizate doar la nevoie, iar piaţa a îngheţat.

„Se vede că românii şi-au recăpătat încrederea şi că sunt mai dispuşi să consume. De asemenea, se simte o revenire a creditelor de consum, motiv pentru care cel mai puternic avans a fost înregistrat de categoria electrocasnicelor de mari dimensiuni, de 15% în acest an.“ Acesta este semn că industria este sănătoasă, crede executivul român care şi-a construit întreaga carieră în electroIT, începând din poziţia de consultant de vânzări.

„Piaţa era în educare în 2005-2006, perioadă când consumul galopa. Acum piaţa este educată, la fel şi consumatorul, care a învăţat enorm. Şi noi (jucătorii din piaţă, n.red.) am învăţat în criză, deoarece în perioadele acelea cu creşteri incredibile ne credeam zei pe pământ.“

Criza, crede Dragoş Sîrbu, a trecut, iar perioada actuală este noua realitate. Trendul pozitiv se va menţine cu condiţia ca nicio criză majoră - ca de exemplu un război în Ucraina – să nu izbucnească.
 

Piaţa creşte cu 7%

Astfel, piaţa va avansa în acest an cu circa 7%, în ritmul anului trecut când vânzările de electroIT au ajuns la 1,7 mld. euro. Din totalul pieţei circa 40-45% le revin retailerilor specializaţi (precum Altex, Domo, Flanco), 25% lanţurilor de hipermarketuri, super­marketuri, disocunt şi cash&carry, 25% online-ului, iar diferenţa de 5-10% micilor independenţi care au fost cei mai afectaţi de criză. „Piaţa este foarte concu­renţială, iar marjele sunt foarte mici.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO