Companii

Şeful IB Cargo: Importăm materie primă şi exportăm produse finite, dar infrastructura încă e o frână

Cătălin Putineanu, acţionar şi managing director al companiei de transport IB Cargo: Avem sute de transporturi în regim de urgenţă, cu un curier la bord, ce nu merge în regim de marfă şi trebuie livrat personal în cel mai scurt timp. Majoritatea acestor transporturi sunt pentru industria auto şi necesită timpi de tranzit foarte mici. Spre exemplu, livrăm la Chicago din Braşov în 22 de ore în weekend, faţă de 72 de ore cât ar face cel mai rapid transport de marfă.

Cătălin Putineanu, acţionar şi managing director al companiei de transport IB Cargo: Avem sute de transporturi în regim de urgenţă, cu un curier la bord, ce nu merge în regim de marfă şi trebuie livrat personal în cel mai scurt timp. Majoritatea acestor transporturi sunt pentru industria auto şi necesită timpi de tranzit foarte mici. Spre exemplu, livrăm la Chicago din Braşov în 22 de ore în weekend, faţă de 72 de ore cât ar face cel mai rapid transport de marfă.

Autor: Bogdan Alecu

25.10.2016, 00:06 550

Pentru a aproviziona Transilvania şi vestul ţării transportatorii preferă portul Koper din Slovenia şi transport prin Budapesta, în detrimentul portului Constanţa şi tranzitul prin Bucureşti.

Cătălin Putineanu, acţionar şi managing director al companiei de transport IB Cargo, spune că infrastructura feroviară din România este atât de subdezvoltată, încât distanţa de la Oradea la Bucureşti poate fi parcursă într-un timp de trei ori mai mare faţă de Belgia - Oradea cu trenul.

„De la Koper la Arad sau Timişoara se transportă cu trenul până la Budapesta, în timp ce dinspre Constanţa se transportă cu camionul, care la întoarcere merge gol, iar acest lucru înseamnă un cost mai mare. Spre exemplu, un transport de la Constanţa spre vestul ţării costă 1.400 de euro, în timp ce transportul maritim din Asia până la Constanţa a costat 1.000 de dolari. Un transport este realizat în 36 de ore din Belgia până la Oradea spre exemplu după care cu trenul durează între 48 şi 96 de ore sau chiar mai mult până la Bucureşti pe feroviar”, a spus Cătălin Putineanu.

În timp ce România rămâne încă subdezvoltată în ceea ce priveşte infrastructura de transport, economia locală se îndepărtează tot mai mult de exportul de materie primă şi se axează tot mai mult pe import de materie primă şi export de produse finite.  „În România avem companii din automotive, fashion, care importă materie primă din Asia, produc aici şi exportă către Europa. Avem sute de tone de materiale lunar şi sute de camioane care pleacă spre Europa în fiecare lună. De asemenea, avem clienţi care produc aici echipamente electronice şi senzori. Lunar importăm 70-80 de containere din Asia plus alte componente pe transport aerian, se produc aici şi se livrează în Germania, unde au depozitul central.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO