Retailerul german Lidl are planuri să deschidă în România încă 100 de magazine de tip discount faţă de cele 200 pe care le are deja, potrivit lui Frank Wagner, executivul german care conduce operaţiunile locale ale companiei. El nu înaintează un orizont de timp, însă companiei i-a luat circa cinci ani să deschidă un număr similar în perioada 2011-2016.
„Am ajuns la 200 de magazine în România şi acum mergem spre ţinta de 300 de unităţi. Loc de dezvoltare există. Vrem să menţinem ritmul de expansiune la 10-15 magazine pe an şi chiar să accelerăm dacă găsim oportunităţi. Depindem de autorizaţii şi de ofertele de spaţii din piaţă“, spune la primul său interviu Frank Wagner (43 de ani), executivul care conduce operaţiunile locale ale Lidl în România din poziţia de preşedinte al consiliului de conducere.
Cum arătau fructele şi legumele înainte să fie modificate genetic
Care sunt diferenţele dintre vălurile islamice purtate de femeile musulmane
Lidl a intrat oficial pe piaţa locală în 2011 prin achiziţia reţelei de discount Plus, care avea atunci 107 unităţi şi afaceri de circa 380 mil. euro. Ulterior nemţii s-au extins direct până la 200 de magazine şi afaceri de 1,1 mld. euro anul trecut. După cifra de afaceri nemţii sunt al treilea cel mai mare jucător din comerţul local după Kaufland şi Carrefour.
„Ţinta noastră este acum cea de 300 de magazine, şi dacă odată cu ea vine şi pragul de 2 mld. euro cifră de afaceri, este foarte bine. Depindem de clienţi ca să ajungem aici“, adaugă Wagner într-o română cursivă.