Companii

Şeful Mega Image, un business de 3,5 mld. lei cu o marjă netă de nici 3%: Bogăţia noastră este un mit

Vasileios Stavrou, directorul general Mega Image România

Vasileios Stavrou, directorul general Mega Image România

Autor: Roana Rotaru

28.07.2016, 00:07 3837

Vasileios Stavrou, directorul general al Mega Image România susţine că legea supermarketurilor (cunos­cută ca legea lui 51%, n.red.) este „un atac direct la adresa lanţurilor de comerţ modern“.

Directorul general al lanţului de 480 de magazine Mega Image, cu afaceri de 3,5 mld. lei anul trecut, afirmă că legea prin care producătorii locali ar fi trebuit sprijiniţi a pornit ca o iniţiativă bună, însă ea s-a dovedit a ajunge un atac direct la adresa lanţurilor de comerţ modern. Vasileios Stavrou, unul dintre cei mai discreţi executivi din comerţul modern, afir­mă că deja pe rafturile ma­ga­zinelor Mega Image circa 70% din totalul produselor ex­pu­se la raft sunt „made in Romania“.

„La sfârşitul zilei, proble­ma acestei legi este că s-a în­de­păr­tat prea mult de scopul ini­ţial, ace­la de a ajuta produ­că­torii, mă­sură cu care aş fi fost de acord 200%, dar nu înţeleg de ce această lege a fost extin­să la toa­te produsele.“ El face refe­rire la modifică­ri­le aduse Legii 321/2009 pri­vind comer­cia­lizarea produse­lor alimentare.

Cea mai importantă parte a legii este aceea care prevede ca cel puţin 51% din produsele agroalimentare să provină din lanţul scurt alimentar. Deşi iniţial s-a discutat că acest lucru înseamnă produse provenite din lanul alimentar scurt, mai exact o iniţiativă legală menită să ajute produ­că­torii locali, în prezent nu există o definiţie clară a sintagmei lanţ scurt de aprovizionare, Guvernul având la dispoziţie două luni pentru a pune la punct normele de aplicare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO