Companii

Seful Procter&Gamble se asteapta la stabilizarea consumului in 2010. Cum comentati?

Seful Procter&Gamble se asteapta la stabilizarea consumului in 2010

Sotirios Marinidis: Putem observa o frecventa de achizitionare mai redusa si o crestere in vanzarile din hipermarketuri si discountere

31.01.2010, 23:50 75

Directorul general al P&G Balkans, compania producatoare aHead&Shoulders, Gilette sau Pampers, pariaza pe o stabilizare aconsumului si pe o revenire progresiva a retailului in acest an,dupa un declin de circa 10% in 2009.
Estimarea sa este in linie cu prognoza Guvernului, care si-aconstruit bugetul pe o crestere cu 3% a consumului persoanelorfizice.
P&G construieste in prezent cea mai mare fabrica a sa desampoane din lume in orasul Urlati din judetul Prahova, in urmaunei investitii totale de 100 mil. dolari. Prima faza a proiectuluiva fi finalizata in urmatoarele luni.
"Speram intr-o stabilizare a pietei in 2010. Disciplina si rigoareain controlul costurilor si investitiile in capacitati de productiesi inovatie vor fi strategii care vor permite companiilor sa facafata situatiei macroeconomice actuale", a spus seful P&GBalkans intr-un interviu pentru ZF. Managerul de 44 de ani carecoordoneaza un business de 400 mil. dolari la nivel local spune caanul trecut vanzarile in retail au scazut cu aproape 10% fata de2008.
"Dupa o aparenta stabilizare in primavara, declinul cereriidomestice s-a accentuat in iunie, fiind afectate toate sectoarele -mai putin cel alimentar si intr-o mai mare masura serviciile.Segmentul bunurilor de larg consum a continuat sa creasca invaloare anul trecut, comparativ cu 2008, dar am putut observa ofrecventa de achizitionare mai redusa si o crestere in vanzariledin hipermarketuri si discountere", afirma Marinidis.
Compania a resimtit scaderi de consum in 2009 in special pecategoriile de produse considerate "dispensabile", precum balsamulde rufe sau cel pentru par. Segmentul balsamului pentru rufe s-acontractat cu 32% in volum anul trecut fata de 2008, declinul fiindde doua ori mai mare decat cel al pietei detergentilor, potrivitunui studiu al companiei de cercetare de piata MEMRB.
Cresterea vanzarilor de bunuri de larg consum in hipermarketuri sidiscountere a fost un alt efect al diminuarii puterii de cumparare,in conditiile in care cele doua formate de magazine - cu o cotacumulata de 50 - 60% din retailul alimentar modern - au mizat in2009 pe oferta de produse cu cel mai mic pret de pe piata.
De altfel, principala schimbare in strategia de distributie acompaniei din 2009 a vizat retailul modern: P&G a renuntat laexternalizarea distributiei de produse de ingrijire a corpului inlanturile mari de magazine, iar Marinidis spune ca acest lucru afost posibil si datorita dezvoltarii logisticii marilor retele.

Ne cerem scuze pentru eroarea aparuta in acest articolconform careia marca Dero este produsa de Procter&Gamble. MarcaDero este produsa de compania Unilever. Procter&Gamble producemarcile de detergenti Ariel si Tide. Dorim pe aceasta cale samultumim cititorilor care ne-au semnalat eroarea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO