Companii

Şeful Starbucks: În pofida impredictibilităţii de pe plan politic şi fiscal, regiunea oferă potenţial de creştere

Autor: Cristina Roşca

15.12.2017, 00:07 1154

Grupul american Starbucks, liderul pieţei locale de cafenele cu o reţea de 33 de unităţi şi afaceri de 76,5 milioane de lei în România anul trecut, continuă expansiunea cu circa zece noi unităţi pe an. Mai mult, aduce în România două noi formate - Clover Reserve (cafea specializată) şi Drive Thru.

„Regiunea (Europa Centrală şi de Est - n.red.), în pofida impredictibilităţii de pe plan politic şi fiscal, oferă în continuare potenţial de creştere, iar ambiţia noastră este să profităm de această oportunitate“, spune Mateusz Sielecki, regional director al Starbucks pentru România şi Bulgaria. El lucrează pentru grupul polonez Amrest care deţine franciza Starbucks pe cele două pieţe.

Piaţa locală de cafenele este una dintre cele mai fragmentate, cu Starbucks în poziţia de lider cu o cotă de piaţă de doar 2%, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.

„Piaţa de cafenele din România are două direcţii de dezvoltare. Pe de-o parte observăm apariţia unui număr tot mai mare de cafenele independente de specialitate. Pe de alta, se dezvoltă şi lanţurile de profil“, adaugă el.

În România, brandul american de cafenele este prezent de circa un deceniu, fiind deţinut de-a lungul timpului de mai mulţi acţionari. Începând cu primăvara anului 2015 franciza Starbucks în România şi Bulgaria se află în portofoliul grupului polonez Amrest. Polonezii au preluat atunci 14 unităţi şi au dublat reţeaua în doi ani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO