Companii

Seful TNT: In curierat sunt putine firme care mai merita atentie. Achizitiile importante s-au facut deja

Seful TNT: In curierat sunt putine firme care mai merita atentie. Achizitiile importante s-au facut deja

Bogdan Enache, country manager al TNT Romania : Consider ca fiscalitatea ar trebui usor relaxata in Romania. Acest lucru ar reporni economia. Avem deja modelul american unde se aplica acest lucru.

19.05.2009, 00:00 734

Compania TNT Romania, unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala de curierat, intentioneaza sa mentina profitul la nivelul din 2008, indiferent de evolutia pe care o va avea cifra de afaceri.

Reprezentantii companiei nu au avansat cifrele pe anul trecut, acestea fiind inca in proces de auditare, insa marja de profit realizata in 2007 a fost de 17%, la o cifra de afaceri de 33 mil. euro.
"In primul trimestru am transportat 2.645 de tone de colete, dintre care aproape jumatate au fost livrate pe piata internationala. Veniturile inregistrate din expedierile pe pietele internationale sunt mai mici cu 12% fata de aceeasi perioada de anul trecut, in timp ce pe livrarile efectuate pe piata interna avem crestere cu peste 20%", a declarat Bogdan Enache, country manager al companiei.
 
Expedierile internationale aduc mai multi bani
Componentele auto sunt sectorul care a inregistrat cea mai mare scadere a livrarilor pe pietele externe. In cazul TNT, circa 80% din venituri provin din expedierile internationale, in timp ce doar 20% vin din expedierile interne. "Putem spune ca pentru procentul de 20% din total venituri se depune aproape 80% efort si invers. Expediereile internationale aduc mai multi bani", a spus el.
In primele trei luni anul, volumul de colete transportate la extern a fost cu 10% mai mic fata de aceeasi perioada de anul trecut. TNT transporta cea mai mare parte a coletelor catre tari din Uniunea Europeana, in topul statelor partenere fiind Germania, Italia, Franta, Marea Britanie sau Olanda.
"Vrem sa crestem cota de piata pe transportul intern. Driver-ul este curieratul intern acum, unde avem o crestere la transporturile realizate si la volumul transportat. Vrem ca in 2010 sa avem o cota de piata pe livrarile interne de 10%, fata de 5-6% acum", a spus Enache. Pe curierat intern principalii competitori ai TNT sunt Fan Courier, DHL-Cargus, TCE Logistica-Curiero sau Pegasus, in actionariatul caruia a intrat GeoPost.
"Am lansat un serviciu de tip clinical express prin care expediem pentru clientii din industria farma diverse probe sau chiar celule stem atat la intern, cat si pe international. Livram colete si anul trecut pentru acest sector, insa acum venim cu un serviciu nou. Expedieriele de colete pentru clientii din farma au crescut cu 10-20% in primul trimestru. Cererea vine din partea clinicilor private si a bancilor de celule stem, si cred ca va compensa scaderea pe alte segmente", a spus el.
Tot crestere mai inregistreaza si expedierea de colete pentru firmele din IT. Un alt serviciu lansat se refera la expedieri pentru companiile din domeniul antenelor GSM.
 
Cresc livrarile pentru companii farma
Printre clientii companiei se numara firme din industria petrolului, auto, farma, dar si din comertul online. "Nu targetam o zona low-cost. Activam mai mult pe piata de business to business si mai putin pe business to consumer", a spus el.
Criza economica s-a resimtit inca din octombrie anul trecut in activitatea companiei. "Daca in primele noua luni ale anului trecut am avut cresteri cu 20-30% la volumul transportat, din octombrie anul trecut s-a redus la sub 20%", a spus el.
Bogdan Enache a precizat de asemenea ca firma nu are probleme cu cash-flowul si nici nu se afla in situatia de a returna credite. "Consider totusi ca fiscalitatea ar trebui usor relaxata in Romania. Acest lucru ar reporni economia. Avem deja modelul american unde se aplica acest lucru", a spus el.
In contextul actual, reprezentantul TNT spune ca investitiile stau sub semnul intrebarii anul acesta.
"Avem in Timisoara un plan de investitii pentru dezvoltarea unui centru operational de dimensiunile celui din Bucuresti, insa deocamdata nu aruncam cu banii. La nivel de plan exista demersuri, dar masurile concrete se vor amana pana la sfarsitul anului", a spus el. Compania opereaza prin 20 de centre pe piata interna si trei centre operationale internationale la Bucuresti, Cluj si Timisoara. Numarul total de angajati se ridica la 300 de persoane si mai activeaza inca 450-500 de angajati curieri in tara. Flota de masini a companiei se ridica la peste 250 de autovehicule.
"Daca te uiti acum pe piata de curierat sunt putine firme care mai merita atentie. Toate achizitiile importante s-au facut anul trecut", a mai spus Bogdan Enache.
De altfel, curieratul a fost in 2008 unul dintre domeniile vedeta ale pietei de fuziuni si achizitii, potentialul de crestere al unei piete de numai 200 mil. euro atragand marii jucatori din strainatate.
Astfel, DHL a achizitionat firma locala Cargus pentru a-si intari prezenta pe curieratul domestic, iar GeoPost a intrat in actionariatul Pegasus. O miscare strategica pe piata locala a facut si gigantul UPS, specializat tot pe livrari internationale, achizitionand agentul autorizat Trans Courier Service. In acelasi timp, TCE Logistica si Curiero au format o singura companie.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO