ANALIZĂ

Situaţia tot mai dificilă de pe piaţa muncii declanşează un război al salariilor în retail

24 nov 2016 Autor: Cristina Rosca

Unii retaileri au dublat salariile minime în ultimii ani, într-o perioadă în care a devenit tot mai dificil pentru companiile prezente în România să găsească salariaţi. Printre cele mai mari salarii din piaţă sunt cele plătite de nemţii de la Lidl şi Kaufland, ambele reţele fiind parte a grupului Schwarz.

Lanţul de hipermarketuri Kaufland, liderul comerţului local după cifra de afaceri, va majora din nou salariile lucrătorilor comerciali din companie, astfel că de la 1 martie 2017 suma minimă încasată de un angajat care lucrează pe acest post va ajunge la 2.000 de lei brut (circa 1.500 de lei net), cu tot cu tichetele de masă. Ultima majorare salarială a nemţilor a fost implementată în mai 2016. Kaufland este unul dintre cei mai mari an­gajatori din România, cu peste 15.000 de sa­lariaţi. Cea mai mare parte a angajaţilor Kau­fland lucrează în cele 110 magazine pe care compania le are în România, iar majoritatea sunt lucrători comerciali.

„În funcţie de vechime, salariul unui lucrător comercial poate ajunge chiar şi până la suma de 3.800 lei brut, aceasta cuprinzând sporuri şi tichete de masă. Creşterile salariale au loc periodic în companie, ultima fiind imple­mentată în luna mai 2016. Noua majorare va avea loc efectiv de la 1 martie 2017”, spun oficialii grupului german.

Decizia Kaufland vine la circa o lună după ce discounterul german Lidl, compania-soră, a anunţat că majorează salariul minim din companie la 2.199 de lei brut pe o piaţă a muncii tot mai dificilă. Salariul minim în Lidl a fost majorat de la 1 octombrie, suma cuprinzând şi bonuri de masă. În funcţie de vechime, de magazinul unde lucrează şi de oraşul unde este amplasat acesta, un lucrător comercial sau un lucrător din depozitele Lidl poate ajunge la un salariu de 2.999 de lei brut, cu tichete de masă incluse, spun oficialii com­paniei. Salariul net depăşeşte astfel 2.100 de lei.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.11.2016

 
Cuvinte cheie:
retail
, piata muncii
, analiza
, salarii
, kaufland
, lidl
, salariati
, tichete de masa
, forta de munca
, angajare
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Închide