Companii

Sony Center relocheaza magazine in cautarea traficului

26.02.2009, 00:00 249

New Link, compania care administreaza reteaua de magazine Sony Center, estimeaza ca in acest an vanzarile de produse electronice vor frana cresterea inregistrata pana in prezent, iar rezultatul final estimat pentru 2009 este de 14 - 17,5 milioane de euro.

"Am bugetat o cifra egala cu cea de anul trecut sau cu cel mult 20% mai mica. Am incheiat 2008 cu 70 de milioane de lei vanzari, dar in euro cresterea nu a fost semnificativa", a declarat Nicolae Dumitrescu, directorul de vanzari al Sony Center.
In 2007 compania a avut o cifra de afaceri de 17,6 milioane de euro, nivel la care s-au apropiat si afacerile din 2008, potrivit lui Dumitrescu.
Compania administreaza o retea de 10 magazine Sony Center, dintre care sase functioneaza in Bucuresti. Chiar daca planul de extindere presupunea inca 4-5 unitati, pentru acest an investitiile au fost inghetate.
"Nu vom deschide noi magazine, iar cresterea vanzarilor in cele existente este dificila, deci ne asteptam la acelasi nivel de vanzari ca in 2008. Primele luni, ianuarie si februarie, ne-au dat dreptate si chiar am avut un minus de 5% pentru ca am avut inchise doua magazine pentru renovari", a spus Dumitrescu. El a explicat ca oprirea dezvoltarii nu depinde de accesul companiei la finantari, intrucat investitiile nu sunt de volum mare, ci de conservare sau amanare a unor proiecte comerciale unde trebuiau deschise magazinele.
Pentru cresterea randamentului retelei, Dumitrescu urmareste finalizarea procesului de rebranding prin introducerea unor noii elemente de imagine si prin otimizarea suprafetei de vanzare dar si relocarea unor unitati.
"Am terminat de renovat magazinul din centrul comercial Unirea din Bucuresti, dar am putea muta magazinul din Unirea Brasov intrucat nu confirma. Nu este cazul unor inchideri. Si in Bucuresti vom muta un magazin dintr-un mall in altul", a spus Dumitrescu. In Constanta magazinul Sony Center gestionat de un francizat a fost inchis, iar o unitate noua va fi deschisa in complexul comercial Tom sau in City Park Mall. Bugetul este incert si pentru al doilea business al actionarilor New Link. Dumitrescu si Raafat Sarieddine, directorul general al New Link, au investit si in retailul auto, inaugurand la finalul anului trecut un dealership Honda in Constanta. Dupa un inceput de an cu vanzari in scadere, pentru showroom-ul Honda a fost stabilita o tinta de 150 de unitati pentru 2009.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO